طرح خانه ‌بازی در خراسان شمالی اجرا می‌شود


طرح خانه ‌بازی در خراسان شمالی اجرا می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در کشور طرح خانه بازی، با حمایت اداره کل سرگرمی‌های سازنده کانون، در این استان به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایرنا فرهاد آقابیگی، یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اجرای این طرح در گستره ای به مساحت ۵۱۶ متر مربع اجرا می شود که بازی‌های رومیزی ایرانی و دورهمی، رایانه‌ای و اتاق رمزگشا برای اجرا در آن تدارک دیده شده است.

وی به زمان برگزاری این طرح اشاره نکرد و افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان، پرورش خلاقیت و تقویت تفکر و رشد ذهنی قشر هدف با واداشتن آنان به بازی به عنوان یک واسطه تربیتی است.

پویش قصه گویی

آقابیگی با اشاره به برگزاری پویش قصه گویی به منظور ترویج فرهنگ قصه گویی توسط کانون استان در چهار بخش عمومی، آموزش قصه گویی، چالش مربیان و قصه‌های بومی گفت: تاکنون در قالب این پویش ۲۴ قصه بومی محلی به گویش‌های مختلف ضبط شده است که پس از بازآفرینی، به صورت کتاب در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

وی افزود: قصه‌های بومی ضبط شده توسط افرادی که این قصه ها را روایت کرده اند بیان شده و با هر زبان و گویشی که خود آنها بیان کنند تنظیم و ضبط می‌شود.

وی در رابطه با قصه گویی عمومی گفت: در این بخش که از مردادماه سال جاری تا شب یلدا ادامه داشت هزار و ۳۰۰ قصه به دبیرخانه این اداره کل ارسال شد که در نهایت از ۴۰ قصه گوی برگزیده تقدیر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح قاصدک باهدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی گفت:: این طرح در مناطق حاشیه ای شهر بجنورد و چهار دهستان محورم و دورافتاده مرزی استان اجرا شد که تاکنون ۳۰۰ کودک و نوجوان استان در این طرح عضو شده اند.

۲۱ کارگاه‌ تخصصی مجازی

آقابیگی افزود: باتوجه به شرایط کرونایی و عدم دسترسی کودکان به فعالیت‌های تخصصی کانون، ۲۱ کارگاه آموزش مجازی در استان فعال شده است.

وی با بیان اینکه آموزش قصه‌گویی و اجرا، نوشتن خلاق، خوش‌ نویسی تحریری و نقاشی خلاق، نقاشی مقدماتی و نجوم، رباتیک، ستاره‌ شناسی مقدماتی و صنایع دستی از جمله این کارگاه های تخصصی زمستانه است، گفت: تاکنون ۲۴۷ کودک و نوجوان از این کارگاه‌ها بهره مند شده اند.

افتتاح ۲ طرح فرهنگی برای کودکان استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: در ایام دهه فجر ۲ طرح فرهنگی و هنری توسط این اداره کل در استان بهره برداری شد.

آقابیگی گفت: این طرح ها شامل مرکز فرهنگی و هنری فاروج و نیز مرکز سیار بام و صفی آباد اسفراین بود که برای این ۲ طرح مجموعا ۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: طرح مرکز فرهنگی و هنری فاروج با ۷۳۸ مترمربع زیربنا ۶ میلیارد ریال اعتبار دربرداشته است و طرح سیار فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان بام و صفی آباد نیز ۲۰ روستای منطقه را زیر پوشش قرار می‌ دهد.

خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل۱۰ مرکز ثابت و۱۰ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل