دومین مرحله واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد


دومین مرحله واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دومین محموله واکسن کرونا با سهمیه 640‌ دُز برای سه گروه هدف وارد استان خراسان جنوبی شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مرحله علاوه بر کادر درمان ۲۴۵ دز برای مراکز سالمندان زیر مجموعه بهزیستی همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از این تعداد ۲۰۰ دز مربوط به بهزیستی و ۴۵ دز مربوط به بنیاد شهید است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: واکسیناسیون کادر درمان از امروز آغاز می‌شود اما برای این ۲ گروه تا رسیدن دستورالعمل واکسن تزریق نخواهد شد.

وی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: روند کاهشی واضحی را در استان نداریم و در روزهای گذشته روند ثابتی داشته‌ایم که از حدی پایین‌تر نرفتیم؛‌ نمونه‌ها ادامه دارد اما نوسان مختصر قابل توجه نیست و امیدواریم موارد افزایش پیدا نکند.

دهقانی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۳۲ آزمایش پی سی آر انجام شد که ۱۲ مورد مثبت و ۴۰۲ تست سریع بوده که از این تعداد ۳۲ نفر جدید شناسایی شدند.

وی گفت: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به ۱۵ نفر افزایش پیدا کرده که ۱۳ مورد مربوط به بیرجند و ۲ مورد مربوط به شهرستان قاینات بوده است.

مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی روز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند انجام شد.

۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی که آنجا مشغول خدمت هستند، اختصاص یافت.

این تعداد واکسن در چهار بیمارستان استان شامل بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان شهدای قاین و بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس به کادر درمانی تزریق شد.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از هفته آخر دی ماه و اوایل بهمن امسال روند افزایش نمونه‌گیری در استان شروع شد و به دنبال آن افزایش موارد مثبت کرونا و بستری بیماران به‌خصوص در شهرستان قاینات روی داد.

محدودیت‌های جدید با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی اعمال می‌شود که تعطیلی آموزش حضوری در بیرجند و ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان تا پایان سال از مهمترین آنها است.

اعمال محدودیت‌های ویژه و رعایت ضوابط خاص در باشگاه‌ها تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان، پلمب و اعمال محدودیت‌های شدید برای واحدهای صنفی مشکوک به کرونای جهش یافته و ممنوعیت برگزاری مراسم در شهرستان قاینات از دیگر مصوبات نشست اخیر ستاد استانی است.

همچنین تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)