انتقال خوشه ای کرونا در 2 شهرستان نارنجی گیلان مشهود است


انتقال خوشه ای کرونا در 2 شهرستان نارنجی گیلان مشهود است

رشت _ ایرنا _ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به دلیل گستردگی خاص و شرایط صعب العبور شهرستان های رودسر و رودبار به عنوان دو شهرستان با وضعیت نارنجی کرونایی، شاهد خوشه هایی از بیماری کووید 19 و انتقال گسترده کرونا در این مناطق هستیم.

دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نوع خاصی از انتقال بیماری را در این دو شهرستان تجربه می کنیم که حالت همه گیری در درون خانواده ها و نیز همسایگان آنها رخ می دهد.

وی بیان داشت: برای پیشگیری از قرمز شدن این شهرستان ها مسئولان در کل ادارات باید توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را بیشتر رعایت کنند ضمن اینکه بر رعایت توصیه ها نیز نظارت جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از مردم این ۲ شهرستان نیز درخواست می شود ۲ اقدام مهم را انجام دهند نخست اینکه با مشاهده علایم سرماخوردگی بلافاصله به مراکز جامع سلامت فعال در رودبار و رودسر مراجعه کنند دیگر اینکه دستورات ارایه شده را دقیق و جدی مراعات نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: بیماران کرونایی باید قرنطینه شده و حتما از سایرین جدا بمانند تا ویروس در سطح جامعه منتقل نشود.

وی با بیان اینکه در رعایت توصیه های پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا تفاوتی با ویروس وحشی کرونا و نوع انگلیسی آن نیست، اظهار داشت: تفاوت این ۲ ویروس تنها در سرعت بیشتر انتقال ویروس انگلیسی است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ٣٠٧ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری بوده که ٧٧ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

تاکنون یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت و درمان، تاکنون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال