توزیع روغن‌نباتی در فروشگاه‌های بزرگ بیشتر است


توزیع روغن‌نباتی در فروشگاه‌های بزرگ بیشتر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: توزیع روغن در فروشگاه‌های بزرگ بیشتر است.

محمدرضا آبی‌پور شامگاه دیروز (۱۰ اسفندماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان، اظهار کرد: تشدید نظارت‌ها از ۱۵ بهمن‌ماه با محوریت فرمانداران و چهار نفر از نمایندگان دستگاه‌های دخیل در امر نظارت، کمیته‌هایی در هر شهرستان تشکیل و شروع به فعالیت کرده است.

وی از پایان تشدید نظارت‌ها در ۱۵ فروردین‌ماه خبر داد و افزود: از ۱۵ بهمن‌ماه تاکنون ۱۳۹۷ مورد بازرسی انجام شده که ۳۷۴ مورد آن از واحدهای نانوایی، ۹۴۹ مورد از واحدهای توزیعی و ۲۸ مورد آن از انبار بوده که در مجموع منجر به تشکیل ۴۶ پرونده شده است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون ۱۴۱ جلسه با ۷۲۵ مصوبه تشکیل شده که شهرستان ماه‌نشان با ۳۱ جلسه در صدر قرار دارد و پس از آن بیشترین جلسات در شهرستان ایجرود برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در رابطه با توزیع روغن نیز تصریح کرد: روغن‌نباتی با جزییات کامل در همه فروشگاه‌ها در حال توزیع است و به دلیل نظارت بالایی که بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ انجام می‌شود، توزیع بیشتری وجود دارد. از مباشران خواسته شده اجازه ندهند تا کمبود روغن در بازار احساس شود.

آبی‌پور با تاکید بر نظارت بر کالاهایی که به آن ارز دولتی تخصیص داده می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه ‌بر این کالاها، ۲۵ قلم کالا تحت نظارت دولتی بوده و مابقی نظارت‌ها بر اساس قانون صنفی بر اساس شکایت مشتری مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت تامین میوه تنظیم بازار شب عید، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط پیش آمده و محدودیت‌هایی که برای دید و بازدید نوروزی در نظر گرفته شده، میوه تنظیم بازار کمتری نسبت به سالیان قبل خریداری شده است.

ناصر فغفوری ادامه داد: امسال ۴۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال خریداری شده است. همه سیب‌ها از اشنویه آذربایجان‌غربی به استان منتقل شده و بخشی از پرتقال‌های خریداری شده نیز از تنکابن مازندران به استان وارد شده است.

وی افزود: یکی از دلایل انتقال دیرتر پرتقال به استان، فسادپذیر بودن این میوه و تغییرات کیفیتی که به هنگام جابه‌جایی است، به همین دلیل انتظار می‌رود امسال میوه باکیفیت‌تری داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به وضعیت توزیع روغن در بازار، تصریح کرد: سهمیه روغن مایع خوراکی زنجان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود و در داخل استان نیز شرکت روغن‌نباتی جهان، تولیدات روغن خود را در داخل استان توزیع می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود ۶۰۰ تن روغن‌نباتی در خط تولید و انبار شرکت روغن‌نباتی جهان خبر داد که به مرور توسط اتحادیه خواروبار فروشان در سراسر استان توزیع می‌شود.

در ادامه این جلسه، رئیس اتاق اصناف زنجان نیز با بیان اینکه سال‌های گذشته ۵۰ غرفه عرضه میوه شب عید در زنجان مستقر می‌شد، اظهار کرد: مقرر شده امسال برای پیشگیری از ایجاد صف، واحدهای صنفی دارای پروانه بتوانند درخواست توزیع ‌کنند که با توجه به آیتم‌هایی، این تقاضا پذیرفته می‌شود.

سیدمحمود موسوی ادامه داد: زمان آغاز توزیع میوه تنظیم بازار بسیار مهم است تا مردم بتوانند خرید خود را انجام دهند تا مانند سال قبل در تعطیلات نوروزی برای جلوگیری از فساد، میوه به دیگر استان‌ها ارسال نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا