28 پروژه آموزشی تا مهرسال آینده در البرز آماده می شود


28 پروژه آموزشی تا مهرسال آینده در البرز آماده می شود

کرج - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز اعلام کرد که 28 پروژه آموزشی با 260 کلاس درس به صورت مشارکتی تا مهرماه سال آینده در این استان آماده می شود.

محمد دلاوریان روز دوشنبه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: این پروژه ها با زیربنای ۲۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر۶۴ میلیارد تومان درحال ساخت است.

وی به ساخت ۳۶۵ مدرسه خیرساز درالبرز اشاره کرد و بیان داشت: ساخت چهار هزار کلاس درس در این استان توسط خیرین نیک اندیش با زیربنای ۲۵۱ هزار و ۶۵۴ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان ستودنی است.

دلاوریان بیان داشت: اکنون ۴۸ پروژه آموزشی درقالب ۵۳۷ کلاس درس با زیربنای ۹۷ هزار و ۸۶۹ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان با سهم تعهد ۴۰ درصدی خیرین، مراحل ساخت را طی می کند.

وی تصریح کرد: استان البرز ۳۰۴ خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی دارد.

دلاوریان با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط منحوس کرونا بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه سازمتفاوت برگزار شد، اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در بستر شبکه شاد با حدود ۲ میلیون بازدید کننده رکورد پخش زنده یکسال اخیر را دراین شبکه شکست.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز با اقدامات عمرانی - آموزشی مروج فرهنگ مشارکت در جامعه هستند به گونه ای که با اقدام معنوی خود موجب شدند تا استانداردهای آموزشی درکشور ارتقا یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرزیادآورشد: خیرین مدرسه ساز با اقدامات عمرانی - آموزشی مروج فرهنگ مشارکت در جامعه هستند به گونه ای که با اقدام معنوی خود موجب شدند تا استانداردهای آموزشی درکشور ارتقا یابد.

وی افزود: از سال ۵۸ تا کنون ۸۰۰ پروژه آموزشی در البرز احداث شده که موجب شد ۹ هزار و ۶۰۰ کلاس درس برای تحصیل دانش آموزان آماده شد که خیرین نیک اندیش درآن سهم ۴۰ درصدی داشتند.

دلاوریان گفت: رشد مهاجرت ها ، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصد از مدارس البرز سبب شده تا این استان همواره با تراکم دانش آموزی در کلاس ها مواجه شود.

وی افزود: با وجود افزایش هفت برابری اعتبارات از سال ۹۷ تا کنون، همچنان به واسطه مهاجرت با فقر آموزشی در استان البرزمواجه هستیم.

وی تاکید کرد: سرانه آموزشی البرز ۳.۸ مترمربع به ازای هردانش آموزاست درحالی که این سرانه درکشور ۵.۲۱ مترمربع به ازای هردانش آموز است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر