77 کرونایی در مرکزهای درمانی منطقه کاشان بستری هستند


77  کرونایی در مرکزهای درمانی منطقه کاشان بستری هستند

کاشان - ایرنا - مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اکنون 77 بیمار کووید 19 در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند که 10 نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایرنا، مریم امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع کرونایی‌های پذیرش شده ۵۶ بیمار در مراکز درمانی کاشان و ۲۱ بیمار در آران و بیدگل بستری هستند.

وی با اشاره به ثبت ۴۰ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل ادامه داد: شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به ۱۴ هزار و ۳۲۰ نفر رسید.

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیمار فوت شده به دلیل کووید ۱۹ در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ثبت نشد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر با علایم ویروس کرونا در مرکزهای درمانی کاشان پذیرش شدند، افزود: مرکزهای درمانی آران و بیدگل نیز در این مدت چهار نفر با علایم ویروس کرونا پذیرش کردند.

به گفته وی، از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۳۶ هزار و ۷۵۷ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

امیدی اضافه کرد: در این مدت، هشت هزار و ۶۸۵ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل زرد است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند