محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان سامان تشدید شد


محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان سامان تشدید شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار سامان با اشاره به مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان تشدید شده است.

کمال اکبریان روز دوشنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در سامان تاکید کرد: براساس مصوبات این ستاد برگزاری تمامی فعالیت‌های گردشگری، عروسی، عزاداری و سایر تجمع‌ها در این شهرستان به‌مدت 2 هفته ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت برخلاف مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
اکبریان تصریح کرد: وضعیت شهرستان سامان در روزهای اخیر از آبی به زرد تغییر رنگ کرده است و در صورت عمل نکردن به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقابله با ویروس کرونا، امکان تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی و قرمز نیز وجود دارد.
اکبریان تصریح کرد: خودروهای غیربومی دارای پلاک مربوط به مناطق قرمز کشور در مدت اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان سامان متوقف و جریمه می‌شوند.
وی یادآور شد: بخشداران، شهرداران و دهیاران شهرستان سامان موظفند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان مطابق با مصوبه‌های این ستاد در سطح استانی و ملی را اجرایی کنند.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا از توابع چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطرمتوسط) قرار دارند.
بنا بر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، سه مورد مبتلای به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.
ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.
سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید