مسابقه تلویزیونی کار و پله نوجوانان را با کارآفرینی استارتاپی آشنا می‌کند


مسابقه تلویزیونی  کار و پله  نوجوانان را با کارآفرینی استارتاپی آشنا می‌کند

مسابقه تلفنی تلویزیونی کار و پله با چاشنی آموزش در شبکه دو راه می‌افتد که نوجوانان را با کارآفرینی و استارتاپ‌ها آشنا می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یوسف بچاری تهیه‌کننده مسابقه "کار و پله" درباره این مسابقه تلفنی که با محور کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا این روزها از شبکه دو سیما پخش می‌شود به خبرنگار تسنیم، گفت: ما به واسطه گروهی که برایش برنامه‌سازی می‌کنیم تمرکز خود را روی نوجوانان حدود 13 تا 18 سال گذاشتیم و سعی کردیم تصویری مجازی از واقعیت کسب و کار نوپا به نوجوان‌ها ارائه دهیم و برایشان درکی نسبی نسبت به استارتاپ‌ها در دنیای نوین ایجاد کنیم.

وی درباره آموزش‌های مرتبط با کارآفرینی در این مسابقه اظهار کرد: ما به طور معمول در تجربه‌هایی که در برنامه‌های تلویزیونی داشته‌ایم سراغ کارآفرین‌های موفق می‌رویم و کسانی که در این مسیر برنامه‌سازی کرده‌اند به گفت‌وگو با افراد موفق محدود شده‌اند در صورتی که در فضای واقعی درصد زیادی از کسانی که کسب و کار را شروع می‌کنند، شکست می‌خورند و کسی هم از آن‌ها حرف نمی‌زند و اتفاقاً در این مسابقه برای این دغدغه هم آموزش‌هایی طراحی شده است.

مسابقه تلویزیونی "کار و پله" نوجوانان را با کارآفرینی استارتاپی آشنا می‌کند

بچاری تأکید کرد: با این حال نظریه‌ای وجود دارد که شکست پله اول پیروزی است و این تفکر را باید از نوجوانی به کسانی که می‌خواهند وارد کسب و کارها شوند آموخت. از طرفی شاید نوجوانان چندان با کسب و کارهای نوپا و یا استارتاپ‌ها یا استراتژی‌های شتاب‌دهنده آشنایی ندارند.

تهیه‌کننده این مسابقه تلویزیونی با اشاره به هدف از تولید برنامه "کار و پله" تصریح کرد: ما فکر کردیم حوزه‌ای که می‌تواند تأثیرگذار باشد و منجر به اتفاقاتی در آینده شود حوزه نوجوانان است که با شکل‌گیری این کلیدواژه‌ها در ذهنشان به صورت اولیه با کسب و کارهای نوپا آشنایی پیدا کنند.

وی این برنامه را در راستای ارتقای دانش اقتصادی مخاطب دانست و عنوان کرد: کسب و کار و استارتاپ‌ها نیاز به تیم‌سازی و شکست و موفقیت دارند و مخاطب بعد از آشنایی اولیه با این مفاهیم در یک مسابقه تلویزیونی می‌تواند وارد جستجو و مطالعه شود و حداقل وقتی جایی این مفاهیم را بشنوند گوشش تیز می‌شود و دیگر برایش بیگانه نیست.

تهیه کننده "کار و پله" با اشاره به نوعی فرهنگسازی از طریق این مسابقه تلفنی نیز عنوان کرد: بسیاری از نوجوانان امروز، قبل از دانشگاه به فکر کسب و کار و درآمدسازی‌اند. نوجوان امروز می‌داند که صرف مدرک گرفتن در دانشگاه باعث درآمدزایی نیست و باید کاری کند.

بچاری در بخش دیگر درباره آموزشی بودن این مسابقه یادآور شد: برایندی از این مسابقات وجود داشت که اغلب سرگرمی است و در کنار آن به اطلاعات عمومی می‌پردازد. ما در این مسابقه فکر کردیم به شکلی هدفمند و برنامه‌ریزی شده مسابقه را با چاشنی آموزش ادغام کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام