صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در میناب به 25 واحد رسیده است


صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در میناب به 25 واحد رسیده است

بندرعباس- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب با اشاره به اینکه پیش از سال 97 تنها 11 واحد در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در این شهرستان وچود داشته است، گفت: در 2 سال اخیر با بهره‌برداری از 14 واحد دیگر به 25 واحد رسیده است.

مجید سلحشور روز سه شنبه در این زمینه اظهارداشت: این صنایع با ظرفیت تولید ۲۲۳ هزار و ۲۲۰ تن برای ۲ هزار و ۴۶ نفر از بومیان شهرستان میناب اشتغالزایی کرده است.
وی بیان داشت: در ۲ سال گذشته در میناب سردخانه‌های زیر صفر درجه از سه واحد با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ تن به ۹ واحد با ظرفیت ۲۵ هزار تن و سردخانه‌های بالای صفر درجه از ۲ واحد با ظرفیت ۶۵۰ تن به سه واحد با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.
فرماندار ویژه میناب اظهارداشت: صنایع تولید ترشی و شوری نیز از سه واحد با ظرفیت هفت هزار تن به ۹ هزار و ۵۰۰ تن، کارخانه خوراک آبزیان از ۲ واحد با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ به پنج واحد با ظرفیت ۹۵ هزار تن و کارخانه پودر ماهی از یک واحد با ظرفیت ۲ هزار تن به ۲ واحد با ظرفیت ۱۱ هزار تن افزایش یافته است.
سلحشور ادامه داد: علاوه بر افزایش تعداد و ظرفیت صنایع یاد شده، در ۲ سال اخیر ۲ واحد بسته بندی خشکبار با ظرفیت ۹هزار و ۵۰۰ تن و یک واحد کارخانه خوراک آماده طیور با ظرفیت ۹ هزار و ۵۰۰ تن به بهره‌برداری رسیده است.
وی همچنین از صنایع تبدیلی در حال ساخت شهرستان میناب خبر داد و گفت: ۴۸ واحد بسته‌بندی محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار با ظرفیت ۲۰۴ هزار و ۹۲۰ تن و ۵۸ واحد بسته‌بندی و فرآوری آبزیان با ظرفیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۰ تن در حال ساخت است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
سلحشور ادامه داد: این صنایع در حال ساخت پس از بهره‌برداری برای هفت هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.
معاون استاندار هرمزگان در خصوص تسهیلات ارائه شده به صاحبان صنایع و ایده در حوزه صنایع تبدیلی بیان داشت: از سال ۹۷ تاکنون، ۶۵ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تسهیلات هفت نفر از آنان به ارزش چهار میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال محقق شده است.
وی، ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی را یک ضرورت در مسیر توسعه پایدار شهرستان میناب اعلام کرد.
فرماندار ویژه میناب خاطر نشان کرد: وضعیت شهرستان میناب را در مسیر توسعه به صورت شفاف و روشن احصا کرده‌ایم تا همه بدانند مسیر توسعه از کجا شروع شده و باید به کدام سمت حرکت کنیم تا ضمن آسیب‌شناسی، دغدغه‌ها، مشکلات و موانع پیش رو به نوعی برطرف شود.

سلحشور در پایان گفت: یکی از خلأهای ما در ایجاد صنایع تکمیلی است که به نوعی به محصول نهایی تبدیل شده و با برند مشخص به نام شهرستان میناب روانه بازار مصرف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی