کیفیت اجرای پروژه‌ها را فدای کمیت نمی شود


کیفیت اجرای پروژه‌ها را فدای کمیت نمی شود

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: هیچ دستگاه اجرایی حق کلنگ‌زنی و آغاز پروژه‌های جدید را ندارد تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان به سرانجام خوبی برسد.

فرزاد قلندری در جلسه شورای فنی استان اظهار کرد: بیش از 400 پروژه راکد و نیمه‌تمام عمرانی در سطح استان داریم که باید با برنامه‌ریزی دقیق هر ساله بخشی از این پروژه‌ها با تزریق اعتبار مورد نیاز به سرانجام برسد تا بیش از این شرمنده مردم نباشیم.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام، طرح و پروژه جدیدی را شروع نکنند و در کنار این رویه باید استانداردها در کیفیت اجرای پروژه‌ها و بهره‌برداری مناسب فراهم آید.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل وظیفه و رسالت کارگروه نظارت به عنوان زیرمجموعه شورای فنی را ایجاد ساختاری مناسب در بحث نظارت فنی، تخصصی و مالی اعلام کرد و گفت: از سال آینده شورای فنی با حضور در پروژه‌های شاخص استان و بازدید از روند اجرای آن گزارش جامعی را ارائه خواهند کرد تا مشکلات، ضعف و نقص برطرف شود.

قلندری افزود: ما امیدواریم کارگروه نظارت نقش برجسته خود را در فرآیند اجرای پروژه‌ها و ضعف احتمالی در بخش فنی و تخصصی به خوبی تبیین و تشریح کرده و اجازه ندهد تا تعلل و تأخیر در اجرای این پروژه‌ها به کیفیت نیز آسیب بزند.

وی به شکل‌گیری کمیته بتن و آسفالت با محوریت نظام مهندسی و راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: نظام مهندسی باید بر فرآیند تولید و توزیع آسفالت به عنوان ناظر عالی توجهی جدی داشته باشد و ایرادات و اشکالات را با طرح در شورای فنی رفع کند.

قلندری از راه و شهرسازی استان خواست تا در آستانه فصل کاری و فعالیت کارخانه‌های آسفالت نسبت به تأمین قیر و همچنین فعالیت اصولی و فنی این کارخانه‌ها نظارت کرده و اجازه ندهد آسفالت بی‌کیفیت در سطح استان توزیع شود.

وی به نقش نظارتی آزمایشگاه مکانیک خاک بدون نگاه مادی و دریافت هزینه خاطر نشان کرد: نظارت عالیه آزمایشگاه مکانیک خاک در سایر آزمایشگاه‌ها باید به شکل دقیق و درست اتفاق بیفتد تا مشکلات و نارسایی‌ها به وجود نیاید.

قلندری از مسئولان سازمان صمت خواست تا در کنار صدور مجوزهای قانونی برای معادن سنگی و شن و ماسه، بر استخراج، اکتشاف و عرضه آن نظارت کرده و قیمت‌ها را کنترل کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به دور از فضای جلسه ‌اعضای کمیته بتن، آسفالت و اکیپ‌های نظارتی سازمان صمت باید در وسط میدان حاضر باشند تا در کنار نظارت بر نحوه تولید و عرضه بتن، آسفالت و محصولات سنگی، امکان بهره‌برداری درست را نیز به وجود آورند.

وی بیان کرد: در صورتی که مصالح استاندارد و قابل قبول برای اجرای پروژه‌های عمرانی تأمین نشود، ما با متولیان این بخش‌ها برخورد کرده و اجازه نخواهیم داد تا با آبروی استان بازی شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل نیز به تغییر رویه کارگروه نظارت و خروج این کارگروه از حالت سنتی به سمت ارائه گزارش‌های فنی و تخصصی تاکید کرد و گفت: بازخوردها از بازدید طرح‌های عمرانی باید به اصلاح رویه غلط منجر شود.

کنعان‌پور افزود: در کنار پیمانکاران باید مشاوران راهکارهای مناسب را در اجرای کیفی پروژه‌های عمرانی ارائه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری