زمین برای ساخت مسکن ایثارگران در لرستان تامین نشده است


زمین برای ساخت مسکن ایثارگران در لرستان تامین نشده است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: اجرای تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای سه هزار نفر از ایثارگران استان به دلیل تامین نشدن زمین مورد نیاز تاکنون محقق نشده است.

به گزارش ایرنا "محمود زرین جویی" روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران مردادماه سال جاری بین رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور و استاندار لرستان بسته شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این تفاهم نامه با دستگاههای ذیربط چند تفاهم نامه داخلی در استان امضا شد و در این راستا آمار و اطلاعات مشمولین تحت پوشش بنیادشهید و امور ایثارگران در اختیار دستگاه های ذیربط قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ قطعه زمین قابل واگذاری در ازنا و پلدختر معرفی شده است گفت: بعضی از شهرستان ها فاقد زمین هستند و هزینه آماده سازی زمین در برخی شهرستان ها نیز بسیار بالا است.

زرین جویی افزود: این در حالیست که بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده ایثارگران استان واجد شرایط دریافت مسکن و از این تعداد سه هزار نفر جزو تفاهم نامه هستند که تاکنون هیچگونه تسهیلات مسکن و زمینی دریافت نکرده اند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان همچنین با شاره به خسارت های وارد شده به گلزار شهدای معمولان در جریان سیل سال ۹۸ گفت: طی مکاتبات انجام شده با وزارت نیرو، وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران و بنیاد مسکن تلاش می شود از اعتبارات تکمیلی سیل ۹۸ که جهت دیوارکشی ساحلی شهرستان پلدختر اختصاص یافته جهت بازسازی گلزار شهدا استفاده شود.

لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید