هرماه 500میلیاردریال برای بیمه‌شدگان سلامت آذربایجان‌غربی هزینه می‌شود


هرماه 500میلیاردریال برای بیمه‌شدگان سلامت آذربایجان‌غربی هزینه می‌شود

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بدهی‌های این سازمان به روز شده است، گفت: ماهانه 500 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان سلامت در استان هزینه می‌شود.

فریده جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هزینه برای اسناد ارائه شده توسط موسسه‌های دولتی، دانشگاهی و موسسه‌های خصوصی توسط بیمه سلامت این استان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تمامی معوقه‌های پرداختی موسسه‌های طرف قرارداد این بیمه در سال‌جاری به‌روز بوده و بخشی از بدهی میلیاردی این سازمان در سال گذشته باقی مانده است که در حال تامین بودجه برای پرداخت آن هستیم.

سرپرست اداره کل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد طی سال گذشته هفت هزار و ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

جعفری بیان کرد: از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان حدود ۶۱ درصد تحت پوشش این اداره کل هستند که این میزان بیش از ۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: ۸۵ درصد از این جمعیت هیچ مبلغی را بابت حق بیمه به اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت نمی‌کنند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟