شتاب‌گیری دل‌نشین لکسس LFA پس از 10 سال!


شتاب‌گیری دل‌نشین لکسس LFA پس از 10 سال!

انگار همین دیروز بود که سوپرکار مشهور لکسس LFA معرفی شد اما حقیقت این است که بیش از 10 سال از آن زمان گذشته است. بله LFA از نظر تجاری یک محصول موفق نبود و حتی برخی نمونه‌های آن به‌صورت صفرکیلومتر در نمایندگی‌ها باقی مانده‌اند اما داستان این خودرو فقط به استقبال از بازار مربوط … The post شتاب‌گیری دل‌نشین لکسس LFA پس از 10 سال! appeared first on...

انگار همین دیروز بود که سوپرکار مشهور لکسس LFA معرفی شد اما حقیقت این است که بیش از ۱۰ سال از آن زمان گذشته است. بله LFA از نظر تجاری یک محصول موفق نبود و حتی برخی نمونه‌های آن به‌صورت صفرکیلومتر در نمایندگی‌ها باقی مانده‌اند اما داستان این خودرو فقط به استقبال از بازار مربوط نمی‌شود.

شتاب‌گیری دل‌نشین لکسس LFA پس از 10 سال!

تأثیر LFA روی هویت و انتظارات از برند لوکس تویوتا انکار شدنی نیست. این خودرو همچنان الهام‌بخش برخی از محصولات اسپورت ژاپنی‌ها در روزگار کنونی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به LC 500 اشاره کرد. علیرغم توقف تولید در سال ۲۰۱۲ و مونتاژ ۵۰۰ نمونه، LFA همچنان در برخی اخبار به چشم می‌خورد و اخیراً نیز ویدئویی از آن توسط مجله موتور اسپورت منتشر شده است.

شتاب‌گیری دل‌نشین لکسس LFA پس از 10 سال!

با گذشت ۱۰ سال از شروع تولید، شتاب گیری LFA چگونه است؟ در این ویدئوی کوتاه نگاهی به شتاب گیری این سوپرکار و فریاد آن تا دور ۹۵۰۰ داریم. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۴.۴ ثانیه می‌باشد. قطعاً دل ما برای صدای تولیدی پیشرانه که جزو یکی از بارزترین ویژگی‌های LFA بوده تنگ شده است.

در همین ویدئو شاهد دریفت های زیبای سوپرکار ۱۰ سیلندر لکسس در پیچ‌ها هستیم.

در حال حاضر انتظار تولید جانشین LFA توسط لکسس را نداریم اما شاید این موضوع در آینده رخ دهد. در سال ۲۰۱۹ بود که کوجی ساتو معاون لکسس برای تولید جایگزین LFA ابراز امیدواری کرد اما درعین‌حال گفت که برای این کار باید رسانه‌ها از لکسس حمایت کنند. هرچه باشد LFA خودروی الهام‌بخش لکسس بوده و جایگزین آن باید موفق‌تر ظاهر شود.

البته خبری در این رابطه به گوش نرسیده اما امیدواریم در آینده جانشین LFA رنگ واقعیت به خود گیرد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان