350 هزار متر مربع جاجیم خراسان جنوبی روانه بازارهای خارجی می‌شود


350 هزار متر مربع جاجیم خراسان جنوبی روانه بازارهای خارجی می‌شود

معاون صنایع ‌دستی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان ‌جنوبی گفت: سالانه 350 هزار متر مربع جاجیم به همت هنرمندان جاجیم‌باف استان بافته و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

حسین عباس‌زاده، امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفند به رسانه‌ها اظهار کرد: هنرمندان جاجیم‌باف برای حضور در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها معرفی می‌شوند و امکان شرکت در رویدادهای مهم و تخصصی حوزه صنایع‌ دستی مانند مهر اصالت و نشان ملی نیز برای آنان فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای حمایت از هنرمندان جاجیم‌باف خراسان جنوبی انجام شده است افزود: صدور مجوز، ارائه تسهیلات کم‌بهره، ارائه آموزش‌های رایگان ویژه شاغلان و ارائه خدمات بیمه‌ای از اقدامات موثر در زمینه حمایت از این هنرمندان بوده است.

معاون صنایع ‌دستی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان ‌جنوبی گفت: صادرات جاجیم به کشورهای همسایه در حد محدود و به صورت چمدانی بوده است.

وی افزود: صادرات محدود جاجیم به کشورهای همسایه، محاسبه ارزآوری این هنر اصیل را امکان‌ناپذیر کرده است.

عباس‌زاده یادآور شد: در زمان حاضر از آرایه‌های پرنقش و نگار این هنر اصیل بر روی وسایلی همچون انواع پشتی، کیف، ساک، رومبلی، روکش صندلی اتومبیل، روفرشی، سفره نان، روپشتی، سجاده، انواع کیف زنانه، کوسن، دمپایی، پاتابه، جانماز، جای جوراب، رختخواب پیچ، رومیزی، زیرانداز و تن‌پوش‌های گوناگون استفاده می‌شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک