تونل سیاه طاهر سبب رونق مبادلات تجاری مرز شیخ صله می‌شود


تونل  سیاه طاهر  سبب رونق مبادلات تجاری مرز شیخ صله می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: تونل سیاه طاهر به عنوان پروژه ای تاثیرگذار در منطقه اورامانات سبب توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و رونق مبادلات تجاری می شود.

هوشنگ بازوند، امروز(12 اسفند) در بازدید از پروژه در حال ساخت تونل سیاه طاهر در محور جوانرود- ثلاث باباجانی گفت: اجرای این تونل از زیرساخت های اصلی برای توسعه صادرات و مبادلات تجاری از مرز شیخ صله است.

وی افزود: اجرای تونل سیاه طاهر ضمن حذف ۴۰ نقطه حادثه خیز و افزایش امنیت، سبب کوتاه شدن مسیر و کاهش ترافیک نیز می شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بهبود وضعیت راه های مواصلاتی به مرزهای استان در سال های اخیر سبب توسعه صادرات شده، اظهار داشت: تونل سیاه طاهر با کار جهادی و تلاش وافر پس از گذشت ۱۰ ماه از آغاز عملیات اجرایی ۵۰ درصد پیشرفت داشته که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: قسمت ورودی تونل ۴۱۰ متر پیش روی داشته و در بخش خروجی نیز ۱۱۰ متر از کار انجام شده و در مجموع از ۱۰۸۰ متر طول تونل ۵۲۰ متر به اتمام رسیده است.

بازوند بر پیگیری اعتبارات این پروژه به منظور تکمیل کامل طرح بر اساس برنامه زمانبندی تاکید کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و راه و شهرسازی پیگیری ویژه ای برای این طرح اثرگذار در منطقه اورامانات انجام داده اند که شایسته تقدیر است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این مسیر به علت صعب العبور بودن و ریزش‌های احتمالی در بحران ها مشکل آفرین بود و عملاً دسترسی قطع و موجب نگرانی مردم شده بود که با اجرای این تونل مشکلات قبلی حل می شود و حتی به تقویت کریدور تجاری و گردشگری نیز کمک می کند.

بازوند با اشاره به اینکه این مسیر کوتاه و ایمن گزینه مناسبی برای تردد کامیون ها و تردد و حمل بار به مرزها نیز می شود، گفت: توسعه اجتماعی و اقتصادی و رونق اقتصاد مرزنشینان از دیگر آثار بسیار مطلوب اجرای این پروژه است.

استاندار کرمانشاه امروز در سفر به شهرستان ثلاث باباجانی ضمن افتتاح شهرداری میرآباد از برخی پروژه های اقتصادی و عمرانی بازدید و با تعدادی از خانواده های معظم شهدا نیز دیدار کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید