ازدواج جوانان در خراسان جنوبی افزایش یافت


ازدواج جوانان در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - آمار ثبت وقایع حیاتی در سال جاری نشان می‌دهد که با وجود شرایط کرونایی ازدواج جوانان در خراسان جنوبی افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: پنج هزار و ۴۷۸ واقعه ازدواج در استان از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۵ درصد افزایش یافته است.

علیرضا مهرآور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۲۶ ازدواج شهری و هزار و ۸۵۲ ازدواج روستایی بوده است.

وی بیان کرد: در ازدواج‌های یادشده میانگین سن مردان ۲۷ و میانگین سن زنان ۲۲.۲ سال بوده است.

وی درباره اختلاف سنی زوجین گفت: در ۷۹.۷ درصد این ازدواج‌ها سن زوج بزرگ‌تر و ۱۱.۴ درصد زوج و زوجه همسن بوده و در ۸.۹ درصد از این ازدواج‌ها مرد کوچک‌تر از زن است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم درخصوص افزایش آمار ازدواج گفت: مردم خراسان جنوبی با توجه به سبقه فرهنگی که دارند توانسته‌اند خود را با شرایط کرونا به خوبی تطبیق دهند.

مهدی قناد افزود: در این شرایط کرونا زوجین نهایت استفاده را برای آغاز زندگی مشترک ساده و دوری از تجملات داشته‌اند و ازدواج آسان مورد پذیرش زوجین و خانواده‌های آنان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: کرونا باعث شده جوانان نسبت به سنوات گذشته برای شکل‌گیری ازدواج آسان و پرهیز از چشم و هم‌چشمی و حذف جنبه‌های زاید ازدواج اقدام کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: باید ازدواج آسان بین جوانان ما ترویج شود و کرونا با همه خساراتی که بر جا گذاشته در این زمینه نقش موثر داشته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های قبل از ازدواج نقش مهمی در استحکام زندگی مشترک دارد گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان ۱۶ ساعت آموزش رایگان قبل از ازدواج را برای زوجین با حضور اساتید مجرب برگزار می‌کند که مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام