استارشیپ SN10 هشت دقیقه پس از فرود موفقیت آمیز منفجر شد


استارشیپ SN10 هشت دقیقه پس از فرود موفقیت آمیز منفجر شد

رسانه کلیک – نمونه اولیه راکت استارشیپ SN10 شرکت اسپیس ایکس برای سومین بار به پرواز درآمد و با موفقیت به زمین نشست. اما بنا به دلایلی، هشت دقیقه بعد منفجر شد. نمونه اولیه راکت استارشیپ SN10 ساعاتی پیش به پرواز در آمد. این راکت توانست تا ارتفاع 32 هزار فوتی (9.7 کیلومتر) صعود کرده […] نوشته استارشیپ SN10 هشت دقیقه پس از فرود موفقیت آمیز منفجر شد...

رسانه کلیک – نمونه اولیه راکت استارشیپ SN10 شرکت اسپیس ایکس برای سومین بار به پرواز درآمد و با موفقیت به زمین نشست. اما بنا به دلایلی، هشت دقیقه بعد منفجر شد.

نمونه اولیه راکت استارشیپ SN10 ساعاتی پیش به پرواز در آمد. این راکت توانست تا ارتفاع 32 هزار فوتی (9.7 کیلومتر) صعود کرده و سپس با موفقیت به زمین بنشیند. اما دیری نگذشت که صدای انفجار مهیب آن، مهندسین و طراحان شرکت اسپیس ایکس را دلسرد کرد.

پرواز آزمایشی استارشیپ SN10 نیز مانند سایر تست های اسپیس ایکس، به صورت آنلاین از وب سایت شرکت قابل مشاهده بود. اما دقایقی پس از فرود راکت به زمین، پخش مستقیم آن قطع شد و بینندگان لحظه انفجار را از دست دادند. با این حال سایر رسانه ها توانستند این حادثه تاسف بار را ثبت کرده و تصاویری از آن را به اشتراک بگذارند. لحظه انفجار SN10، هشت دقیقه پس از فرود گزارش شده است. تصاویری از این حادثه را در پست زیر که توسط حساب @NASAwatch در توییتر منتشر شده، ملاحظه می کنید.

استارشیپ SN10 هشت دقیقه پس از فرود موفقیت آمیز منفجر شد

استارشیپ SN10 هشت دقیقه پس از فرود موفقیت آمیز منفجر شد

پرواز استارشیپ SN10 روی هم رفته دستاورد بزرگی برای اسپیس ایکس به شمار می آید؛ چراکه نسخه اول و دوم این راکت یعنی SN8 و SN9 همین فرود موفقیت آمیز را نیز نداشته اند. این مسئله نشان می دهد که مهندسان شرکت کمابیش مشکل اصلی را ریشه یابی کرده و در جهت رفع آن تلاش های گسترده ای را انجام داده اند. اگر به خاطر داشته باشید پرواز آزمایشی SN8 و SN9 به ترتیب در دسامبر 2020 و فوریه 2021 انجام شد.

راکت SN10 از پایگاه بوکاچیکا تگزاس به پرواز درآمد. البته لحظه پرتاب به دلیل بروز مشکل رانشی در یکی از موتورها با 3 ساعت تاخیر انجام شد. با این حال مهندسان پس از تنظیمات دوباره و سوخت گیری مجدد، امیدوار بودند که کلیه مراحل پرواز استارشیپ این بار با موفق انجام شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش‌ بینی قیمت دلار 22 اردیبهشت 1403/ دلار آماده تغییر کانال شد؟