بخش شیمی درمانی کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه اندازی می‌شود


بخش شیمی درمانی کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه اندازی می‌شود

معاون مالی و اداری مؤسسه توانبخشی ولیعصر (ع) گفت: بخش شیمی درمانی کودکان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، تجهیز و راه اندازی می شود.

پریوش حسامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش شیمی درمانی بزرگسالان این بیمارستان به طور کامل توسط مؤسسه توانبخشی ولیعصر(ع) بازسازی و تعمیر شد که در مجموع بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار به دنبال داشت.

وی افزود: دستگاه الکتروکاردیوگراف، ترالی اورژانس، برانکارد یک شکن، ساکشن آمبولانسی هر کدام یک عدد، دو دستگاه ترالی دارو، شش عدد تخت اطفال و کمد، دو عدد تخت معاینه، دو دستگاه ساکشن پرتابل پزشکی، دو دستگاه مانیتور، دو دستگاه کپسول اکسیژن و مانومتر، شش عدد مانومتر و دو دستگاه ویلچر از جمله تجهیزات اهدایی بود.

معاون مالی و اداری مؤسسه توانبخشی ولیعصر (ع) تاکید کرد: مؤسسه توانبخشی ولیعصر(عج)، از سال ۷۱ با هدف ارائه خدمت به ۵۰ کودک و نوجوان دارای مشکلات ذهنی و جسمی در قالب مؤسسه ای غیردولتی و غیرانتفاعی فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون بیش از چهار هزار نفر را تحت پوشش دارد.

حسامی تصریح کرد: ارائه خدمات تخصصی توانپزشکی و پزشکی در هشت مرکز توانبخشی، خدمات آموزشی به توانخواهان و خانواده هایشان، طرح های حمایتی، انتشار کتاب های توانبخشی و ارائه رویکردهای نوین توانبخشی از جمله فعالیت های مؤسسه در سراسر کشور است.

وی گفت: توانبخشی نوید عصر و امید عصر، توانبخشی کودکان اتیسم ندای عصر، توانبخشی و حرفه آموزی دختران و پسران ارمغان عصر فعال در تهران و مرکز توانبخشی نگین عصر مشهد، توانبخشی نگار عصر کاشان و توانبخشی فروغ عصر شیراز از مراکز تحت پوشش مؤسسه توانبخشی ولیعصر(عج) هستند.

معاون مالی و اداری مؤسسه توانبخشی ولیعصر (ع) افزود: علاوه بر خدمات کلینیکی تاکنون بیش از ۴۵۰۰ مددجو تحت پوشش طرح های اهدای وسایل کمک توانبخشی و ورزش ویژه معلولان قرار گرفته اند. علاوه بر این کارشناسان و خانواده های بسیاری از خدمات آموزشی و علمی - تحقیقاتی این مؤسسه بهره مند شده اند.

حسامی اضافه کرد: طرح راهی به آسمان، با توجه به نیاز کودکان دارای معلولیت جسمی اجرا شد که شامل تهیه و توزیع وسایل کمک توانبخشی مانند واکر، ویلچر و کالسکه های مخصوص بود که در ۱۰ شهر حدود چهار هزار کودک معلول از خدمات رایگان بهره مند شدند.

معاون مالی و اداری مؤسسه توانبخشی ولیعصر (ع) افزود: اهدای کتابچه و فیلم های آموزشی مهارت های زندگی و اقلام بهداشتی، تأمین بخشی از هزینه جراحی های کودکان نیازمند به جراحی محدود از جمله برنامه های حمایتی موسسه توانبخشی ولی عصر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: حدود یک هزار بسته مواد غذایی برای مصرف شش ماه به منزل ۵۰۰ کودک با نیازهای ویژه در استان های کردستان، خراسان شمالی و جنوبی، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان، گیلان، زنجان و هرمزگان پست شده است.

همچنین مدیر مرکز توانبخشی نگار عصر کاشان گفت: این مرکز در سال ۱۳۷۹ با اولویت اجرای طرح غربالگری نوزادان و انجام مداخلات زودهنگام توانبخشی، در کاشان راه اندازی شد که از سال ۱۳۸۴ در قالب مرکز جامع توانبخشی در حال فعالیت است.

نجمه بهشتی افزود: این مرکز با ارائه خدمات توانبخشی توسط کارشناسان متخصص و با استفاده از روش های نوین درمانی، توانسته سهم بسزایی در راستای کمک به افزایش توانمندی های کودکان توان یاب و بهبود جایگاه آنها در سطح خانواده و جامعه ایفا کند.

وی ادامه داد: خدمات توانبخشی به کودکان از بدو تولد و با هدف توانمندسازی و کاهش اثر ضایعات آنها توسط پزشکان متخصص اطفال، متخصص بیماری های متابولیک و ارثی، فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال و کادر توانبخشی ارائه می شود.

مدیر مرکز توانبخشی نگار عصر کاشان تصریح کرد: خدمات توانبخشی مرکز نگار عصر کاشان شامل گفتار درمانی، کار درمانی، روانشناسی، آموزش روزانه به کودکان کم توان ذهنی کمتر از ۱۵ سال، خدمات ویژه کودکان دارای اختلالات یادگیری، دوره های آموزشی ویژه کودکان طیف اتیسم و خدمات توانبخشی اجتماعی است.

بهشتی اظهار کرد: کودکان و نوزادان پرخطر، کودکان دچار تأخیر تکاملی، کودکان کم توان ذهنی، دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری، کودکان اتیسم، کودکان دچار اختلالات حرکتی و کودکان دچار اختلالات رفتاری از خدمات این مرکز در شهر کاشان بهره مند می شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری