بیش از سه هزار اصله نهال در گیلانغرب غرس می‌شود


بیش از سه هزار اصله نهال در گیلانغرب غرس می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب گفت: سه هزار و 400 اصله نهال در این شهرستان در ایام هفته منابع طبیعی و درختکاری توزیع و غرس می‌شود.

جبار ولی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بحران ویروس کرونا و به منظور مدیریت آن در نظر داریم برنامه های هفته درختکاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به صورت محدود انجام شود.

وی اظهار داشت: این سه هزار و ۴۰۰ اصله نهال شامل گونه‌های زبان‌گنجشک، آقاقیا، عرعر، توت و سرو است که در نقاط مختلف شهرستان توزیع می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب گفت: با همکاری همیاران طبیعت انجمن های مردم نهاد و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی حاشیه جاده سلامت در نخستین روز از هفته درختکاری نهال کاری می شود.

ولی پور ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی جهت پروژه های آبخیزداری کاشت گیاهان دارویی ذخیره‌سازی نزولات در مراتع و احداث بانکت هلالی در حوزه سد زاگرس هزینه شده است.

شهرستان گیلانغرب ۲۰۵ هزار عرصه منابع طبیعی دارد که ۱۷۵ هزارهکتار آن جنگل است و بسیاری از گونه های نادر گیاهی و جنگلی در این شهرستان رویش دارد.

۶۰ درصد جنگل های طبیعی شهرستان گیلانغرب بلوط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟