عملیات نهال‌کاری سه هکتار از اراضی پارک کودک سنندج آغاز شد


عملیات نهال‌کاری سه هکتار از اراضی پارک کودک سنندج آغاز شد

سنندج - ایرنا - به مناسبت هفته درختکاری با حضور جمعی از مسوولان استانی عملیات نهال کاری سه هکتار از اراضی پارک کودک سنندج آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شهردار سنندج، روز پنجشنبه در آیین آغاز این عملیات با بیان اینکه کاشت و حفاظت از درخت و منابع طبیعی وظیفه همه آحاد جامعه است، گفت: سال گذشته ۲۵ هکتار از اراضی تپه پیر چنار و پارک کودک با مشارکت سپاه و اداره منابع طبیعی نهال کاری شد.

حشمت‌الله صیدی افزود: امسال هم به مناسبت هفته منابع طبیعی عملیات نهال کاری سه هکتار از اراضی پارک کودک انجام خواهد شد و پنج‌هزار اصله نهال شامل گونه‌های بومی و متناسب با شرایط آب و هوایی و نیاز آبی پایین شامل سنجد، ارغوان، زبان گنجشک، بادام تلخ و زالزالک در پارک کودک و دیگر پارک‌های جنگلی کاشت می شود.

وی با بیان اینکه تامین آب این مسیر از ایستگاه پمپاژ چشمه گویزه کویر تامین شده است، اضافه کرد: عملیات چاله‌کنی با فاصله استاندارد چهار متری برای غرس و کاشت نهال انجام شده است.

تلاش برای حفظ و نگهداری نهال‌های کاشته شده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز اظهار داشت: شهرداری در این دوره با حمایت اعضای شورای شهر و مسوولان استانی اقدامات ارزنده‌ای در خصوص توسعه فضاهای سبز در سطح شهر انجام داده است.

شهرام ملکی گفت: کاشت نهال در سطح شهر کاری بسیار مهم و ارزشمند است اما حفظ و نگهداری از نهال‌های کاشته شده نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: برنامه‌ریزی لازم برای احداث فضای سبز در دیگر نقاط شهر نظیر نواحی منفصل شهری نیز انجام شده که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مشکل زمین برای احداث فضای سبز در نواحی منفصل شهری رفع شود

عضو شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم گفت: احداث بوستان ۲۰ هکتاری کوچک ره‌ش کاری بسیار ارزشمند بود که باید در دیگر نقاط شهر نسبت به احداث چنین پارکهایی اقدام شود.

سیدانور رشیدی افزود: یکی از دلایلی که شهرداری نتوانسته در نواحی منفصل شهری نسبت به احداث فضای سبز اقدام کند؛ مشکل کمبود زمین بوده است.

وی اظهار داشت: برخی از زمین‌های موجود در نواحی منفصل شهری در اختیار دیگر نهادها نظیر راه و شهرسازی و منابع طبیعی است که باید این نهادها شهرداری را برای در اختیار گذاشتن زمین برای احداث فضای سبز در نواحی منفصل شهری یاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!