آغاز توزیع سه میلیون نهال به مناسبت روز درختکاری


آغاز توزیع سه میلیون نهال به مناسبت روز درختکاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امروز همزمان با روز درختکاری آغاز توزیع سه میلیون نهال را در سطح استان اردبیل و در بین شهروندان شاهد هستیم.

شهامت هدایت روز پنجشنبه 14اسفندماه در مراسم گرامیداشت روز درختکاری در اردبیل اظهار کرد: کاشت درخت در حقیقت کمک به تولید اکسیژن و سلامت جامعه است و هیچ کس حق ندارد منابع طبیعی و خدادادی را پایمال کرده و یا به هدر بدهد.

وی تاکیدات دین اسلام و قرآن را در حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت یادآور شد و تصریح کرد: غفلت انسان‌ها در سال‌های اخیر سبب شده تا اکوسیستم و نظم و انضباط آن به هم بخورد که نتیجه آن عقوبت الهی و گرفتار شدن در مشکلات متعدد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تغییرات اقلیمی، کمبود آب و گرم شدن زمین را از نتایج غفلت انسان در صیانت از منابع و مواهب خدادادی اعلام کرد و گفت: استان اردبیل تنها استانی است که قطع درخت در آن به خاطر مبلمان شهری و یا سایر توسعه‌ها اتفاق نمی‌افتد و ما باید همین روند را در توسعه فضای سبز و کاشت درختان در پیش بگیریم.

هدایت افزود: امروز در گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری توزیع سه میلیون نهال به صورت رایگان در سطح استان آغاز شد تا در هفته‌های آینده با مساعد شدن شرایط جوی کاشت صنوبرها نیز تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در هفته منابع طبیعی شاهد تولید هفت میلیون صنوبر در ایستگاه نهالستان مغان خواهیم بود تا در سال 1400 همه هفت میلیون صنوبر در مناطق مختلف استان کاشته شود.

هدایت از اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و اضافه کرد: از محل صندوق توسعه ملی این منابع تأمین شده و در استان 190 بند آبخیزداری اجرایی شده است.

وی نتیجه احداث این بندها را در کنار افزایش سرانه فضای سبز در حقیقت جلوگیری از بروز سیلاب و فرسایش خاک اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم اهداف مورد نظر در طرح‌های توسعه فضای سبز محقق شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی