مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت


مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا - هفته گذشته ( نهم تا پانزدهم اسفند) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد که مهم ترین آنها گشایش پارک اقوام ایرانی در کرج و با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری بود.

۵۰۰ پژوهشگاه پس از پیروزی انقلاب در کشور تاسیس شده است،۵۰ قرار داد پژوهشی با صنایع و دانشگاه های کشور منعقد شده است، ۱۹۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب در سال ۱۴۰۵، مطالبات البرز در حوزه آب و فاضلاب تا پایان دولت بررسی می شود، کوتاهی در محرومیت زدایی سبب دلسردی مردم می شود، البرز قابلیت تبدیل شدن به قطب ورزش های هوایی کشور را دارد، ۱۵ البرزی به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شدند، بازداشت ۴۰ نفر در ارتباط با پرونده اراضی نظرآباد البرز،سالانه ۱۵ هزار دانش آموز به رقابت های ورزشی کشور راه می یابند، بودجه ۴۴۴۱ میلیارد تومانی مدیریت شهری کرج تصویب شد،رسیدگی قاطع به جرایم متهمان زمین خواری در نظرآباد، البرز ۲ هزار تخت بیمارستانی کم دارد ، توان نظامی کشور در دولت تدبیر و امید ارتقا یافت و درآمد مالیاتی ۳۰۰ واحد تولیدی به البرز اختصاص یافت از جمله خبرهای هفته گذشته البرز بود.

همچنین، درصدد یافتن راهکارهای اساسی برای پدیده کوله بری هستیم،یک واحد صنعتی البرز پس از ۱۱ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت،دستگاه قضایی حکم دستگیری حیوان آزار را در فردیس صادر کرد،بخش کشاورزی کشور با بازگشت گیاهان فراموش شده رونق می گیرد،مجموعه فرهنگی گردشگری اقوام ایرانی در کرج گشایش یافت،۳۰ درصد دانش آموزان کشور کم تحرک هستند، شرکت های دانش بنیان نباید به فراموشی سپرده شوند، میزان صادرات البرز به مرز یک میلیارد دلار رسید و تاکید امام جمعه کرج بر نقش آفرینی همگان در انتخابات از دیگر خبرهای هفته گذشته استان بوده است.

۵۰۰ پژوهشگاه پس از پیروزی انقلاب در کشور تاسیس شده است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نگاه محوری نظام اسلامی به توسعه مراکز دانشگاهی و علمی پژوهشی در کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۵۰۰ پژوهشگاه معتبر علمی در کشور تاسیس شده که فعالیت بخشی از آنها در سطح بین المللی است.

دکتر غلامحسین رحیمی در حاشیه بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی ایران وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر در مشکین دشت استان البرز افزود: توسعه مراکز دانشگاهی و پژوهشگاه ها پس از دوران پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیانگر توجه مسوولان به فعالیت های پژوهشی و ارتقای جایگاه علمی و تحقیقاتی کشور است.

۵۰ قرار داد پژوهشی با صنایع و دانشگاه های کشور منعقد شده است

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران اعلام کرد که امسال این پژوهشگاه قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها و صنایع کشور منعقد کرده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

علیرضا خاوندی در نشست با غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری از پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در مشکین دشت شهرستان فردیس افزود: برنامه عملیاتی پژوهشگاه مواد و انرژی بر این است که به سمت اخذ پروژه های کاربردی و فناوری تقاضا محور بخش صنعت ، شرکت های مختلف و دستگاه های دولتی پیش برود.

۱۹۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب در سال ۱۴۰۵

استاندار البرز با اشاره به برنامه های استان در افق برنامه هفتم توسعه در خصوص مصرف بهینه آب گفت: بر این اساس در سال ۱۴۰۵ به حدود ۱۹۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب می رسیم که این امر آرمانی نیست و در واقعیت قابل دسترسی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، عزیزاله شهبازی در دیداری با اردکانیان وزیر نیرو در محل وزارتخانه افزود: البرز همجوار پایتخت است و اشتراکات فراوان بین این ۲ استان موجب شده که مسائل و مشکلات و دغدغه های مشترکی نیز داشته باشند، از این رو ضرورت دارد که برای پیشگیری از سرایت کمبودها به پایتخت و برعکس، تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

وی ضمن تشریح مسائل استان در حوزه آب و فاضلاب،اضافه کرد: ریل گذاری بی نظیری در وزارت نیرو جهت برنامه ریزی علمی صورت گرفته و پویش هر هفته الف-ب ایران به عنوان یک طرح بیاد ماندنی و ثمربخش اجرایی می شود.

اردکانیان:مطالبات البرز در حوزه آب و فاضلاب تا پایان دولت بررسی می شود

وزیر نیرو گفت: مطالبات استاندار البرز به طور قطع تا پایان دولت مورد بررسی قرار گرفته و در راستای تحقق آنها اقدام می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، اردکانیان در دیدار با استاندار البرز که در محل وزارت نیرو صورت گرفت، با اشاره درخواست های عزیزاله شهبازی در خصوص ارتقای زیرساخت های تامین آب، ساماندهی فاضلاب و اختصاص پساب به استان، افزود: طرح ها و درخواست های استان البرز در خصوص آب و فاضلاب در کمیته های مربوطه و ویژه با توجه به اهمیت موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

کوتاهی در محرومیت زدایی سبب دلسردی مردم می شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه یکی از اهداف اولیه انقلاب محرومیت زدایی بوده،گفت: کوتاهی در محرومیت زدایی سبب ناراحتی و دلسردی مردم می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در بازدید از شهرستان تازه تأسیس چهارباغ و بررسی آسیب ها و مشکلات اجتماعی این شهرستان نوپا با اشاره به برخی از مشکلات شهرک علوی مهدی‌آباد، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از خانه‌های این شهرک با ایراد سازه‌ای مواجه است که باید با راهکارهایی چون تجمیع و نوسازی این شهرک را احیا کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مساجد در محلات محور باشند قسمتی از مشکلات محلات حل خواهد شد، تصریح کرد: اقامه نماز و عبادت تنها وظایف مسجد نیست و آموزش، تربیت، بهداشت و امثال‌ذلک نیز بخشی از وظایف مساجد است.

البرز قابلیت تبدیل شدن به قطب ورزش های هوایی کشور را دارد

دبیر هیات انجمن های ورزشی البرز با اشاره به ظرفیت های طبیعی و خدادادی این استان گفت: وجود ظرفیت ها و بهره برداری درست از آنها می تواند البرز را به قطب ورزش های هوایی کشور تبدیل کند.

کامبیز خاقانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این قابلیت ها در حالی در این استان وجود دارد که به رشته های هوایی در البرز آنچنان که باید پرداخته نشده و می توان گفت که ورزش های هوایی در استان مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: امروز مهم ترین نیاز ورزش های هوایی در البرز راه اندازی سایت است، البته هم اکنون سایت هایی در مناطقی از جمله عظیمیه، سوپا و آجین دوجین در حال فعالیت بوده اما رسمی نیستند، این در حالی است که جزو ظرفیت های البرز هستند و نمی توان از آنها چشم پوشی و بایستی اقداماتی در راستای رسمی سازی آنها صورت گیرد.

۱۵ البرزی به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه ویروس کرونا جهش یافته گفت که در کشور تا شب گذشته ۱۱۳ نفر مبتلا به ویروس جدید شناسایی شدند که ۱۵ نفر آنان البرزی هستند.

نورمحمد فردی در سی و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی البرز ضمن تاکید بر نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهای مرتبط در جهت کنترل و رصد بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر افزود: این ویروس خطرناک با سرعت بالا در حال گسترش و فوتی ها بیشتر از قبل است و باید حساسیت ویژه ای بدان داشته باشیم تا جامعه مبتلا نشود.

رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز گفت: به همین منظور نیاز است که تمام تمهیدات اندیشیده و پروتکل ها به صورت کامل رعایت و شهروندان نیز از ۲ ماسک استفاده استفاده کنند.

بازداشت ۴۰ نفر در ارتباط با پرونده اراضی نظرآباد البرز

رییس کل دادگستری البرز گفت که در راستای اقدامات انجام شده در خصوص خلع ید و صدور احکام قضایی برای بازگردان اراضی و املاک مربوط به شهرداری و آموزش پرورش شهرستان نظرآباد در این استان نزدیک به ۴۰ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی در همایش ائمه جمعه استان البرز که به میزبانی امام جمعه چهارباغ و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج، دادستان عمومی و انقلاب کرج و ائمه جمعه شهرهای استان البرز برگزار شد ، اشاره بیشتری به جزییات این پرونده نکرد.

سالانه ۱۵ هزار دانش آموز به رقابت های ورزشی کشور راه می یابند

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: سالانه ۱۵ هزار نفر از بین پنج میلیون دانش آموز فعال در ۱۴ رشته ورزشی به رقابت های ورزشی کشور راه می یابند.

حسین بابویی در حاشیه افتتاح مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور به میزبانی استان البرز درجمع خبرنگاران اظهارداشت: ورزش دانش‌آموزی اساس و پایه ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی است که از مدارس آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این فدراسیون ٢ سال متوالی به عنوان فدراسیون برتر کشور شناخته شده است، خاطرنشان کرد: رقابت های ورزشی دانش آموزان در ابتدا از کف مدارس آغاز می شود که معلمان تربیت بدنی در این فرآیند استعدادهای ورزشی را شناسایی می کنند.

بودجه ۴۴۴۱ میلیارد تومانی مدیریت شهری کرج تصویب شد

رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی کلانشهر کرج اعلام کرد که بودجه چهارهزارو۴۴۱ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ مدیریت شهری کرج با محوریت هشت چشم انداز راهبردی به تصویب این شورا رسید.

عباس زارع به خبرنگاران گفت : روند بررسی لایحه این بودجه در چندین نشست کمیسیون تلفیق و با مشورت کارشناسان انجام شد و در نهایت تصویب شد.

رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج به تشریح هشت چشم انداز و نحوه اجرای آنها پرداخت و افزود: به واسطه قابلیت های موجود در شهر در هر حوزه هر یک از ساختارهای عملکردی مانند فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مالی، کالبدی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری دارای مضامین خاص بوده که به واسطه آن ها راهبردها و سیاست های اجرایی تدوین می شود.

رسیدگی قاطع به جرایم متهمان زمین خواری در نظرآباد

رییس کل دادگستری البرز گفت که به قصور، تقصیر و جرایم متهمان زمین خواری در نظرآباد با قاطعیت برخورد می شود.

در مراسمی با حضور رییس کل دادگستری البرز و در راستای دستورات رییس قوه قضاییه، پرونده اختلاف بین شهرداری نظرآباد و یکی از شرکت‌های بزرگ این شهرستان حل و اراضی تصرف شده به بیت المال بازگشت داده شد.

حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز در این مراسم اظهار داشت: در جریان سفر آیت الله رئیسی در دی ماه سال گذشته به استان البرز، یکی از تکالیفی که به عنوان مصوبه سفر بر عهده دادگستری استان گذاشته شد پیگیری ویژه آن دسته از اراضی شهرستان نظرآباد بود که از سوی یکی از شرکت‌های معروف مستقر در این شهرستان به ادارات و شهرداری واگذار شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی : البرز ۲ هزار تخت بیمارستانی کم دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به کثرت جمعیت و موقعیت مکانی استان به عنوان شاهراه ارتباطی کشورگفت: این استان ۲ هزار تخت بیمارستانی کم دارد.

دکتر محمد فتحی در حاشیه بازدید از بیمارستان و زایشگاه مریم کرج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شرایط مالی که دولت با مشکلاتی مواجه است از فعالیت بخش خصوصی برای توسعه خدمات سلامت محور در استان البرز حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه تخت های بیمارستانی استان البرز به مشارکت بخش خصوصی نیاز است و به همین دلیل سرمایه گذاران در بخش سلامت مورد تشویق قرار می گیرند.

سردار دهقان: توان نظامی کشور در دولت تدبیر و امید ارتقا یافت

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برخی در داخل کشور ادعا می کنند که دولت تدبیر و امید در خلال برنامه برجام درصدد از بین بردن توان موشکی کشور بوده است، گفت : برخلاف این ادعاها در این دولت توان نظامی کشور ارتقا یافت.

سردار حسین دهقان در نشستی که در دفتر حزب آزاد اندیشان استان البرز برگزار شد، افزود: برخی ادعا می کنند که دولت روحانی درصدد از بین بردن توان موشکی کشور در خلال برنامه برجام بود که این موضوع واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه چهار سال در دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی، وزیر دفاع بودم، گفت : در همین دوره توان نظامی و قدرت موشکی کشور به سرعت توسعه پیدا کرد.

درآمد مالیاتی ۳۰۰ واحد تولیدی به البرز اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان های کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که به دنبال مصوبه دیروز سه شنبه مجلس ، مبالغ پرداخت مالیاتی بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به استان البرز بازگردانده می شود.

مهدی عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی صنعتی می بایست در استان های محل استقرار این واحدها پرداخت شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار دفاتر تعدادی بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی صنعتی بزرگ البرز در تهران ، تا پیش از این مصوبه ، مالیات این واحدها در پایتخت پرداخت می شد.

درصدد یافتن راهکارهای اساسی برای پدیده کوله بری هستیم

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت که در رابطه با قاچاق خرد همانند کوله بری علاوه بر مبارزه درصدد یافتن راهکارهای اساسی هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز سعید عمرانی در جلسه شورای هماهنگی مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: به دنبال این هستیم تا جایگزین های مناسبی برای افرادی که در این حوزه فعالیت دارند پیدا و معرفی کنیم.

وی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های استاندار البرز در جهت مقابله با کالای قاچاق و ارز و همچنین همراهی با دستگاه قضا برای انجام ماموریت ها در این حوزه، اظهار داشت: بحث و تبادل نظر در خصوص موانع و مشکلات و اتخاذ راهکارهای اصولی برای حل آنها در قالب همین جلسات صورت می گیرد.

یک واحد صنعتی البرز پس از ۱۱ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت

یک شرکت تولیدی بزرگ در استان البرز که به دلیل بدهی ورشکسته شده بود، با پیگیری و دستور رییس قوه قضائیه مشکلات آن پس از ۱۱ سال مرتفع شد در آیینی با حضور سعید عمرانی معاون دادستانی کشور فعالیت دوباره خود را از سرگرفت .

همزمان با سفر دی ماه سال گذشته آیت الله رییسی، رییس قوه قضائیه به استان البرز مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی البرز از جمله شرکت پارس لامع مورد بررسی قرار گرفت که در این زمینه دستورات لازم صادر شد.

دستگاه قضایی حکم دستگیری حیوان آزار را در فردیس صادر کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس استان البرز اعلام کرد که با درخواست اداره حفاظت محیط زیست فردیس حکم قضایی برای عامل حیوان آزاری در این شهرستان صادر شده است.

به گزارش اداره کل دادگستری البرز، حسین ناصرخاکی گفت: با توجه به انتشار فیلمی در فضای مجازی که حکایت از حیوان آزاری منجر به اتلاف سگ با خودرو داشت دادسرای این شهرستان با شکایت اداره محیط زیست شهرستان به این موضوع ورود کرده و دستور توقیف خودرو و شناسایی و دستگیری فوری فرد خاطی را صادر کرد.

بخش کشاورزی کشور با بازگشت گیاهان فراموش شده رونق می گیرد

رییس بخش تحقیقات فیزیولوژی مولکولی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از دستاورد محققان بیوتکنولوژی کشور در حوزه «گیاهان هوشمند سازگار با تغییرات اقلیمی» یا همان «گیاهان فراموش شده» خبرداد

دکتر بابک ناخدا در جمع خبرنگاران افزود: با جایگزینی کشت گیاهان هوشمند سازگار با تغییرات اقلیمی و بازگشت گیاهان فراموش شده پس از انقلاب سبز به سبد غذایی مردم می‌توان رونق را به بسیاری از روستاهایی که در اثر خشکی و کم آبی امکان کشاورزی را از دست داده‌اند برگرداند.
وی با اشاره به اهمیت تامین امینت غذایی به عنوان یکی از مولفه های مهم امنیت ملی اظهار داشت: در شرایطی که با تغییرات اقلیمی و تنش‌ها و چالش‌های ویرانگر ناشی از آن مانند خشکی، گرما و شوری و همچنین افزایش شدید جمعیت، تامین غذای سالم و مغذی برای شهروندان روز به روز دشوارتر می‌شود، «بیوتکنولوژی سبز» می‌تواند با ارائه راهکارهای فناورانه به تامین امنیت غذایی کشور کمک کند.

با پیام رییس جمهوری: مجموعه فرهنگی گردشگری اقوام ایرانی در کرج گشایش یافت

همزمان با طرح های عمرانی پنج شهر کشور، آیین افتتاح مجموعه فرهنگی گردشگری اقوام ایرانی و رونمایی از ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید درون شهری با پیام ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری اسلامی ایران در کلانشهر کرج انجام شد.

علی کمالی زاده شهردار کرج در آیین گشایش این طرح که عزیزاله شهبازی استاندار البرز و مسوولان استانی و مدیریت شهری حضور داشتند ، گفت : مجموعه فرهنگی تفریحی اقوام ایرانی با هدف معرفی نمادهای طبیعی، تاریخی و سکونتگاه های مردم مناطق مختلف کشور در کرج ساخته شده است .

وی ادامه داد: این مجموعه در زمینی به مساحت۷۰ هزار متر مربع در مدت زمان ۳۰ ماه احداث شده که دارای ویژگی فرهنگی ، اجتماعی و طبیعی است .

۳۰ درصد دانش آموزان کشور کم تحرک هستند

رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: ۳۰ درصد دانش آموزان کشورکم تحرک هستند که برای برون رفت از این مشکل طرح ملی کوچ در مدارس در حال اجرا است.

حسین بابویی در گفت وگو با خبرنگارایرنا در کرج اظهارداشت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان« کوچ» با هدف نجات دادن نسل آینده از اضافه وزن، حفظ سلامتی و کاهش کم تحرکی دانش آموزان به دلیل بروز شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی دانش آموزان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دراین طرح معلمان ورزش و آموزگان با ثبت قد و وزن دانش آموزان به ارزیابی سلامت آنان پرداخته و برنامه‌هایی برای پیشگیری ازچاقی مفرط دربین دانش آموزان مستعد ارائه می دهند.

وزیر علوم : شرکت های دانش بنیان نباید به فراموشی سپرده شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به خدمات ارزنده شرکت های دانش بنیان در دوران تحریم به کشور داشتند گفت : این شرکت ها نباید تحت هر شرایطی به فراموشی سپرده شوند.

منصور غلامی در نشست شورای برنامه ریزی استانداری البرز با بیان اینکه در بخش شرکت های دانش بنیان یک مقدار نگرانی داریم، افزود: در فضای محدودیت های ناشی از تحریم و کرونا این شرکت ها به سمتی حرکت کردند که توانستند بسیاری از مشکلات کشور را در بخش های مختلف حل کنند.

وی اضافه کرد: در صنایع نفت و پزشکی همه شاهد بودند که قطعات و تجهیزات حساس توسط این شرکت ها طراحی و موجب بی نیازی کشور به واردات آنها شد

استاندار: میزان صادرات البرز به مرز یک میلیارد دلار رسید

استاندار البرز اعلام کرد که امسال یک میلیارد دلار صادرات در استان هدفگذاری کرده بودیم که تاحدود زیادی محقق شده است.

عزیزاله شهبازی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: با عزمی که شکل گرفت و بستری که برای تعامل مدیران برای همراهی با تولید و صنعت و صادرات استان مهیا شد، اکنون شاهد توفیقات ارزشمندی هستیم.
وی اضافه کرد: بر این اساس بسیاری از موضوعات زیرساختی و همچنین امور مالیاتی و بیمه به واسطه همگامی با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تسهیل شده و اکنون موارد دیگری مطرح است.

امام جمعه کرج بر نقش آفرینی همگان در انتخابات پیش رو تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ در کشور گفت : همگان درصدد تشویق برای حضور با شکوه مردم در این انتخابات باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری بر حضور و مشارکت همه جانبه مردم در انتخابات تاکید کرد.

وی بیان داشت: همه برای شرکت گسترده مردم در انتخابات آینده تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری که دشمن شکن است و قدرت رییس جمهوری را بیشتر می کند، شکل بگیرد و توطئه های دشمنان هم خنثی شود.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند