حمید ابراهیمی روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در راستا تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری با اجرای طرح ۳۰۷۰ به دنبال دستیابی به اهدافی همچون افزایش رضایتمندی، تسهیل در امور و کاهش مراجعات بوده اظهارداشت: با عزم راسخ همکاران و استقبال شرکا اجتماعی شاهد تحقق کامل طرح مذکور خواهیم بود.
وی با اشاره به فقدان امکانات لازم از سوی مخاطبان، پایین بودن سطح دانش بخشی از جامعه هدف در زمینه نحوه استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به منظور استفاده از ظرفیت کارگزاریهای رسمی در جهت ایجاد بسترهای فرهنگی و تسریع در اجرای کامل طرح ۳۰۷۰ افزود: دفاتر کارگزاریها مجاز هستند نسبت به انجام خدمات این طرح به نیابت از مخاطبان اقدام و حق الزحمه مربوطه به مدت ۶ ماه از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج، درخواست و پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم، درخواست و پرداخت کمک هزینه اروتزو پروتز، سرویس دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمات سربازی، درخواست تکمیل سوابق و پرداخت حق بیمه کسری از ماه، دریافت اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصا حساب و درخواست بیمه بیکاری برخی از خدماتی بوده که توسط کارگزاریها به صورت رایگان قابل ارائه است.
وی ادامه داد: درخواست کمیسیون پزشکی، نامنویسی افرادتبعی، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، برقراری مستمری بازماندگان، برقراری بازنشستگی عادی، ابلاغ الکترونیک، ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، اخذ تعهدنامه ابلاغ الکترونیکی، مشاهده جزییات محاسبات و گردش حساب بدهیها، حذف کاغذ از درآمد(سامانه مکاتبات الکترونیک)، پیگیری مطالبات متمرکز، تقسیط غیرحضوری و نظاممند بدهیها، اخذ درخواست کفالت و بازرسی، درخواست حوادث و بررسی و تکمیل اطلاعات مرتبط با استحقاق درمان از سایر اقدامات بوده که از سوی کارگزاریها به صورت رایگان ارائه میشود.