تعداد کانون‌های مساجد گلستان 1.5 برابر بیشتر شد


تعداد کانون‌های مساجد گلستان 1.5 برابر بیشتر شد

گرگان - ایرنا - مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت که تعداد کانون‌های تحت پوشش این نهاد در استان از سال 92 تاکنون با افزایش 1.5 برابری به 816 کانون رسید.

مهدی بیکی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس این نهاد اظهار داشت: ۶۹ درصد از مجموع کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان معادل ۵۶۴ کانون در مساجد روستایی و ۲۹۵ کانون در مناطق اهل سنت‌نشین مشغول فعالیت هستند.

تا سال ۹۲ گلستان دارای ۳۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد بود.

بیکی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در گلستان راه اندازی شد.

گلستان با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه در ۳۳ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا دارد.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان توسعه فرهنگ کتابخوانی را یکی از برنامه های مهم این نهاد برشمرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون آمار کتاب های موجود در کتابخانه های کانون مساجد استان از ۱۹۷ هزار و ۱۲۰ جلد به ۲۹۳ هزار و ۵۶۴ جلد رسید.

به گفته بیکی در حال حاضر از مجموع ۵۹ هزار و ۶۹۴ عضو کانون های مساجد گلستان، ۲۲ هزار و ۵۹۲ نفر عضو کتابخانه این کانون ها هستند.

وی اجرای برنامه بچه های مسجد در حوزه های فرهنگ، هنر و نوآوری، رزمایش کمک مومنانه، تلاوت نور، مادران قرآنی، تفسیر جزء هشت قرآن و به‌روز رسانی کتابخانه ها را از جمله برنامه های اجرا شده امسال کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان اعلام کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازدید استاندار گلستان از قلعه حسن گرگان و پیگیری مشکلات اهالی