دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله صفایی بوشهری


دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله صفایی بوشهری

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نشستی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «عبدالهادی فقهی زاده» روز شنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان همواره سعی می‌کنند تا همگان و بویژه جوانان را از قرآن دور کنند و در این ارتباط نیز هزاران اتاق فکر در جهان برنامه دارند تا در جهان اسلام با قرآن مقابله کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دشمنان با احساس خطری که نسبت به قرآن پیدا کرده‌اند سعی دارند تا به هر نحوی با فعالیت‌های این عرصه مقابله کنند.

فقهی زاده ادامه داد: تا قبل سال ۹۶ در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام جدی به عترت طاهره وجود نداشت که از این سال به بعد گرایش ویژه‌ای به تقویت عناصر عترت ایجاد شده‌است.
وی گفت: در این زمینه کتاب و موضوع محور به صحیفه سجادیه و نهج البلاغه توجه شده‌است که با هدف تحقق این مهم اولین پایتخت نهج البلاغه حدود پنج ماه است درکاشان فعال شده و اولین پایتخت صحیفه سجادیه به نام استان یزد معرفی شده‌است.


فقهی زاده ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا روز جهانی قرآن کریم را به ثبت برساند که ۲۷ رجب یا ۲۳ ماه رمضان برای این روز پیش‌بینی شده‌است.
وی افزود: با تحقق این مهم استان بوشهر با توجه به جایگاه ارزشمند قرآنی خود به عنوان مجری و یکی از ارکان برگزاری روز جهانی قرآنی خواهد بود.


وی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک ویژه برنامه نیز برای معرفی روستاهای قرآنی کشور دارد که چارک استان بوشهر با توجه به ظرفیت خود می‌تواند به عنوان نخستین روستای برتر قرآنی کشور لقب بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: قرآن عصاره هدایت‌های الهی در طول تاریخ حیات بشریت است زندگی با این کتاب به معنی زندگی با خدا و زندگی به دور از آن زندگی بدون هدایت‌های الهی است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: همچنین قرآن مایه تعالی و تمدن آفرینی است و توجه به آن باعث سعادت و رستگاری جامعه انسانی است.

وی ادامه داد: استان بوشهر به واقع استانی قرآنی است و تاریخ آن که ملاحظه می‌شود از ابتدای ورود اسلام به ایران در این استان توجه ویژه‌ای به اسلام، قرآن و اهل بیت شده‌است.

صفایی بوشهری ادامه داد: همچنین استان بوشهر یک سبک قرائت ویژه قرآن نیز دارد که مبتنی بر فهم و بیان است.

وی افزود: در ارتباط با تالیفات قرآنی، عالمان بزرگ این منطقه تالیف‌های بزرگی دارند و در حوزه تفسیر نیز اثرهای ارزشمندی از فعالان قرآنی استان برجای گذاشته شده‌است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: در عرصه هنر قرآنی کارهای ارزشمندی صورت گرفته که یکی از آنها قرآن متقارن اثر آیت الله معتقد اهرمی است.

وی با اشاره به روز قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: این روز قلب حرکتی یک سال فعالیت قرآنی استان بوشهر است که برنامه‌های ویژه‌ای برای آن تدارک شده‌است.

صفایی بوشهری ادامه داد: سند چشم انداز فعالیت ۲۰ ساله استان بوشهر تدوین شده و در ۱۰ سال قبل نیز این استان در سه سال به عنوان استان برتر قرآنی کشور معرفی شد که در این زمینه از فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی بیان کرد: احداث مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر نیز در دستور کار قرار گرفته که گامی سترگ در توسعه و پیشبرد فعالیت‌های قرآنی این استان است.

صفایی بوشهری افزود: طراحی دانش آموز تراز انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های شاخص استان بوشهر است که یک رکن اساسی آن قرآن خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این استان از دیرباز استانی پیشگام در عرصه فعالیت‌های قرآنی است و ۱۶ اسفند به عنوان روز قرآنی این استان فرصتی برای پاسداشت جایگاه این استان در فعالیت‌های قرآنی است‌.

فاطمه کرمپور افزود: فعالیت درخشان استان بوشهر در عرصه قرآنی منجر شده‌است تا این استان در چند سال گذشته همواره رتبه‌های برتر و ممتاز قرانی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: امسال نیز برای بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر ۱۶۰ ویزه برنامه تدارک دیده شده‌است.

۱۶ اسفند سالروز درگذشت آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی صاحب کتاب قرآنی رمز دار با هدف برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف و متنوع با رویکرد قرآنی نام‌گذاری شده‌است.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند