اعضای هیات نظارت شورای نگهبان در شهرستانهای خراسان رضوی مشخص شدند


مشهد- ایرنا- دبیر هیات نظارت شورای نگبهان در خراسان رضوی گفت: اعضای دفتر...
مشهد- ایرنا- دبیر هیات نظارت شورای نگبهان در خراسان رضوی گفت: اعضای دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان مشخص شدند.

محمود رزاقی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حجت الاسلام محمدحسین محرابی، غلامعلی صادقی، ابوالفضل اخباری، علیرضا روشندل و محمدکمال سرویها، پنج عضو هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات خرداد ۱۴۰۰ در این استان می‌باشند و احکام آنان نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: اعضای هیات نظارت سه نفره هر یک از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی نیز انتخاب شده و فهرست آن از سوی وزارت کشور به فرمانداری ها ابلاغ می‌گردد، البته هیات نظارت استان در این دوره از انتخابات همزمان مسوولیت هیات نظارت بر اجرای انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان مشهد را نیز برعهده دارد.

دبیر هیات نظارت شورای نگبهان در خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه روند تایید صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان انجام نمی‌شود و احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری نیز سازوکار ویژه خود را دارد لذا در این دوره از انتخابات وظیفه این هیات بیشتر نظارت بر حسن اجرای انتخابات می باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی ‌برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستا در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۷۰۰ نفر از این تعداد عضو شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستاها در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته