وضعیت قرمز کرونایی در کمین کهگیلویه و گچساران است


وضعیت قرمز کرونایی در کمین کهگیلویه و گچساران است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به همجواری شهرستان های کهگیلویه و گچساران با خوزستان و وضعیت نامطلوب آن استان از لحاظ وضعیت قرمز کرونایی، باید اقدامات لازم برای پیشگیری از تغییر وضعیت این شهرستان ها از نارنجی به قرمز اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: در ورودی های استان به ویژه شهرستان های گچساران ‌و کهگیلویه محدودیت های لازم اجرا شده و از ورود خودروها با پلاک استان خوزستان به این مناطق جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد که تست گیری هدفمند باید بیش از پیش در دستور کار کادر درمان استان قرار گیرد و به ازای هر تست مثبت ، ۲۰ تست گرفته شود.

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد ابراز داشت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ‌و فاصله گذاری اجتماعی در این استان کاهش یافته و از ۹۰ درصد به حدود ۷۵ تا ۷۱ درصد رسیده که نگران کننده است.

کلانتری تصریح کرد: وضعیت کرونا در استان خطرناک شده و ویروس انگلیسی‌ آن به استان ورود پیدا کرده است و کار از وضعیت خواهشگذشته و باید همه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات ‌باید بیش از پیش مورد توجه ساکنان استان قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در پاساژها، کافه ها، موبایل فروشی ها، طلافروشی ها و آرامستان ها در استان کاهش یافته است.

کلانتری گفت: وضعیت کرونا علاوه بر گچساران و کهگیلویه در دیگر شهرستان های استان شکننده است که باید همه تلاش کنند حساسیت مردم در این مناطق را بالا برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه ‌و بویراحمد نیز گفت: یکی از نکات مثبت مقابله با بیماری کرونا در استان افزایش شمار تست ها در مناطق مختلف بوده است و تعداد تست ها از ۶ هزار و ۵۵ تست در هفته گذشته به ۷ هزار و ۷۱۰ مورد رسیده است.

محمد مهدی بانشی ابراز داشت: میزان افزایش مراجعه بیماران کرونایی در استان تنها ۲ درصد بوده است .

بانشی گفت: در هفته گذشته ۲هزار و ۱۵۷ مورد بازدید از اصناف استان صورت گرفت که ۶۵ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۱۳ مورد پلمب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)