طلاب باید با توجه به نیازهای روز جامعه تربیت شوند


طلاب باید با توجه به نیازهای روز جامعه تربیت شوند

مهاباد- ایرنا- امام جمعه میاندوآب‌ با اشاره به اینکه توجه به کیفی سازی آموزش در دستور کار حوزه‌های علمیه است، گفت: این امر با تربیت طلبه در خصوص مسائل مختلف که جامعه در آن زمینه با مشکل مواجه است، تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز شنبه در هماهنگی پذیریش حوزه‌های علمیه میاندوآب‌ که با حضور مسوولان دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد، یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه را فرهنگ دانست و اظهار داشت: مبنای انقلاب اسلامی ایران نیز توجه به مسایل فرهنگی است و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ دارد و زیربنای فرهنگ هم از حوزه‌های علمیه شکل می‌یابد، به همین خاطر نیاز است حوزه‌های علمیه روز به روز تقویت و رشد یابند.

وی با بیان اینکه باید علمای فرهیخته در حوزه‌های علمیه تربیت یابند، افزود: برای تحقق این مهم نیاز است نوجوانان و جوانان مستعد، علاقمند و باهوش داوطلبانه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه نگاه‌ها به حوزه‌های علمیه ضعیف است، گفت: این در حالی است که سخت‌ترین درس‌ها و کتاب‌ها در حوزه‌های علمیه تدریس و تحصیل می‌شود به طوری که همان کتاب‌ها با روش ساده در سایر دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

امام جمعه میاندوآب‌ با بیان اینکه بر همین اساس باید جوانان با انگیزه و علاقه مند به تحصیل وارد حوزه‌های علمیه شوند، اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه به مسایل فرهنگی متکی است و مسایل فرهنگی یک موضوع پیچیده و نامحدود است حتی افراد چند سال بعد از فارغ‌التحصیلی نیز در جزئیترین مسایل می‌مانند به همین خاطر باید نخبه‌ترین افراد در مسایل فرهنگی و یا در اداره‌ها مسوولیت فرهنگی را عهده‌دار شوند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده افزود: با توجه به اینکه کشورها به سمت تکنولوژی و شیوه‌های نوین ارتباطی پیش می‌روند به تبع آن نیاز امروزی جامعه نیز علم و اجتهاد جدید است چرا که مدیریت کشور و خانواده با تفکر و شیوه‌های ۲۰ سال پیش امکان ناپذیر است و باید در مصاف با مسایل بروز پیش رفت.

وی از مسوولان این شهرستان خواست که در اداره‌ها مدیریت مسایل و یا پست‌هایی نظیر معاونت فرهنگی به افراد صالح و خوش فکر سپرده شود، چرا که در جامعه کنونی راه‌های ارتکاب گناه و یا قرار گرفتن در مسیر آسیب‌های اجتماعی زیاد است که وجود افراد کاربلد در راس مسایل فرهنگی می‌تواند در کاهش این آسیب‌ها اثرگذار باشد.

وی با قدردانی از مسوولان میاندوآب از مساعدت و حمایت‌های آنان در پیشبرد اهداف حوزه‌های علمیه گفت: اکنون حوزه علمیه امام رضا (ع) از نظر عمرانی مشکلی ندارد و از راه اجاره‌بهای مغازه‌های متعلق به خود به منبع درآمد پایداری رسیده ولی تنها خواسته اصلی توجه به مسئله تبلیغ است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در استعدادیابی دانش‌آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه را دارد، گفت: مدیران مدارس به طور قطع می‌توانند در جهت جذب دانش‌آموزان مستعد و علاقمند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده افزود: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران میاندوآب‌ جذب آموزش و پرورش شده‌اند و برخلاف دیدگاه‌های حاکم در جامعه، زمینه اشتغال در عرصه های اجتماعی و فرهنگی از طریق حوزه‌های علمیه نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه مسوولان متولی در جهت جذب طلبه در حوزه‌های علمیه جهاد گونه تبلیغ کنند، اظهار داشت: در طول تاریخ هم افراد تاثیرگذار در حکومت های مختلف نظیر خیابانی‌ها، شیخ انصاری‌ها، آخوند خراسانی ها، میرزای شیرازی و نواب صفوی ها تحصیل کرده حوزه‌های علمیه بودند که آزادانه زیستند و در خط مقدم تمام مبارزات حضور داشتند.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر نبست به ترغیب، اطلاع‌رسانی، افزایش و ترغیب نوجوانان و جوانان برای تحصیل در حوزه علمیه میاندوآب‌ با توجه به جامعه هدف خود قول مساعد دادند.

همچنین غرس چند اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در محوطه حوزه علمیه امام رضا (ع) میاندوآب‌ توسط مسوولان از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

میاندوآب‌ دارای ۲ حوزه علمیه شامل حوزه علمیه امام رضا (ع) برادران و الزهرا (س) خواهران است که حدود ۴۰۰ طلبه در آنها در سه سطح یک، ۲ و سه تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا