مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفون


مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفون

رسانه کلیک – شما می‌توانید روی گوشی‌های هوشمند خود مثل گوشی‌های آیفون انواع مختلفی از داده‌ها و اطلاعات شخصی را نگهداری کنید. این اطلاعات می‌توانند شامل تصاویر، ویدیو‌ها و اطلاعات مهمی از این دست باشند. اگر بخواهید کسی به تصاویر و ویدیوها که در گوشی ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشد باید آن‌ها را مخفی کنید. […] نوشته مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در...

رسانه کلیک – شما می‌توانید روی گوشی‌های هوشمند خود مثل گوشی‌های آیفون انواع مختلفی از داده‌ها و اطلاعات شخصی را نگهداری کنید. این اطلاعات می‌توانند شامل تصاویر، ویدیو‌ها و اطلاعات مهمی از این دست باشند. اگر بخواهید کسی به تصاویر و ویدیوها که در گوشی ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشد باید آن‌ها را مخفی کنید.

در این مطلب قصد داریم تا نحوه پنهان کردن اطلاعات شخصی مثل انواع تصاویر، ویدیوها و فایل‌های حساس مختلف روی سیستم‌عامل iOS را به شما آموزش دهیم. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که چند نمونه از روش‌های کاربردی را به شما آموزش خواهیم داد.

مخفی کردن فایل‌ها و تصاویر با استفاده از اپلیکیشن Photos

اولین روشی که ب استفاده از آن می‌توانید به راحتی تصاویر و ویدیوهای خود را در گوشی‌های آیفون مخفی کنید، استفاده از اپلیکیشن Photos است. این روش یک روش ساده اما در عین حال کاربردی است که به شما این امکان را می‌دهد که همه آیتم‌های مورد نظر خود از جمله تصاویر و ویدیوها را مخفی کنید و یا از حالت مخفی شده خارج کنید. البته این روش با تمام مزایا و سادگی که دارد روش چندان امنی برای انجام این کار نیست چون هر کسی که به گوشی شما دسترسی داشته باشد و از این روش خبردار باشد می‌تواند به راحتی به تصاویر و ویدیوهایی که مخفی کرده‌اید دسترسی داشته باشد.

برای استفاده از این قابلیت در اپلیکیشن Photos ابتدا این اپلیکیشن را باز کنید، تصاویر و ویدیوهایی را که می‌خواهید مخفی کنید انتخاب کنید. برای انتخاب تصاویر ابتدا یک آیتم را انتخاب کرده و برای انتخاب آیتم‌های بعدی روی گزینه Select که در گوشه سمت راست تصویر قرار دارد کلیک کنید. حالا هر کدام از ویدیوها و تصاویر را که می‌خواهید انتخاب کنید.

بعد از انجام مرحله بالا روی گزینه Share که در گوشه سمت چپ پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید تا صفحه مربوط به Share Sheet برای شما نمایش داده شود. صفحه را به سمت بالا بکشید و گزینه Hide را انتخاب کنید.

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفون

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفونحالا باید تائید کنید که می‌خواهید آیتم‌های انتخاب شده مخفی شوند. به همین راحتی شما می‌توانید تصاویر و ویدیوهایی را که می‌خواهید روی گوشی آیفون مخفی کنید.

استفاده از اپلیکیشن Photos برای از حالت مخفی در آوردن تصاویر و ویدیوها

وقتی روش مخفی کردن تصاویر و ویدیوها را باد می‌گیرید باید روش از حالت مخفی در آوردن آن‌ها را هم یاد بگیرید. برای اینکه در اپلیکیشن Photos ویدیوها و تصاویر را از حالت مخفی خارج کنید باید روی گزینه albums کلیک کنید. صفحه را به سمت بالا بکشید و متوجه می‌شوید که کنار برخی از آن‌ها عبارت Hidden نمایش داده می‌شود. روی آلبوم کلیک کنید.

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفون

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفونبا انجام این کارها همه تصاویر و ویدیوهایی را که به حالت مخفی در آورده بودید مشاهده خواهید کرد. برای اینکه بتوانید این تصاویر را از حالت مخفی خارج کنید دوباره آن‌ها را انتخاب کنید، روی آیکون Share که در گوشه سمت چپ صفحه در قسمت پایین قرار دارد کلیک کنید. گزینه Unhide را انتخاب کنید.

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها با استفاده از اپلیکیشن Note

اگر به دنبال یک روش امن‌تر و راحت‌تر برای مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در سیستم‌عامل iOS هستید می‌توانید از اپلیکیشن Note استفاده کنید. برای این کار ابتدا اپلیکیشن Note را روی گوشی خود باز کنید، تصاویر و ویدیوهایی را که می‌خواهید مخفی کنید سپس روی آیکون Share که در گوشه سمت چپ تصویر قرار دارد کلیک کنید. در این حالت تصویر مربوط به Share Sheet برای شما نمایش داده می‌شود. در این قسمت روی گزینه Notes کلیک کنید.

وقتی همه مراحلی را که در بالا به آن‌ها اشاره شد، انجام دادید پنلی برای شما ظاهر می‌شود که در آن از شما می‌خواهد مسیری که می‌خواهید تصاویر و ویدیوها در آن ذخیره شود را مشخص کنید. شما در ین قسمت می‌توانید با استفاده از یادداشت متنی توضیحاتی در خصوص آلبوم برای اینکه بعداً آن را بتوانید به راحتی پیدا کنید وارد کنید. به محض انجام دادن آن روی گزینه Save که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد کلیک کنید.

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفون

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفونبرای ایجاد پسورد یا رمز عبور برای دسترسی به اپلیکیشن Notes را باز کنید. سپس روی آیکون 3 نقطه که در بالای صفحه گوشه سمت راست آن قرار دارد کلیک کنید. با این کار منویی برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Lock کلیک کنید.

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفون

مخفی کردن تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفوندر نهایت می‌توانید برای دسترسی به تصاویر و ویدیوهای مورد نظر خود یک رمز عبور ایجاد کنید. شما می‌توانید به جای استفاده از رمز عبور در گوشی‌های آیفون که از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی پشتیبانی می‌کنند، از Face ID برای دسترسی به آلبوم‌ها و تصاویر مخفی شده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رمز عبور خود را در جایی امن نگه دارید. در صورت فراموش کردن رمز عبور خود امکان باز کردن قفل دسترسی به تصاویر و ویدیوها که مخفی شده‌اند برای شما وجود نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟