183 واحد مسکونی به محرومان استان ایلام واگذار شد


183 واحد مسکونی به محرومان استان ایلام واگذار شد

ایلام- ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از مجموع 2 هزار واحد مسکونی سهمیه مسکن محرومان در این استان تاکنون 183 واحد واگذار و 807 مورد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

حبیب الله محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ تاکنون پرونده یک هزار و ۹۶۷ واحد به بانک های عامل استان معرفی شده که از این تعداد هزار و ۵۴۳ مورد عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی احداث این واحدها در استان افزود: عملیات پی کنی یک هزار و ۷۶۰ واحد انجام شده و هزار و ۶۶۷ واحد نیز به مرحله اجرای فنداسیون رسیده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام، عملیات دیوار کشی هزار و ۱۹۵ واحد تکمیل و ۸۰۷ واحد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

محبی با اشاره به اقدامات انجام شده بنیاد مسکن در استان ایلام طی سال گذشته تاکید کرد: سال ۹۸ تعداد سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی از محل اعتبارات سیل و طرح ویژه مسکن روستایی به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت (سال ۹۸) از محل اعتبارات سیل تعداد ۱۱ هزار واحد روستایی تعمیر و کمک معیشتی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، برای احداث هر واحد مسکن محرومان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره چهار و پنج درصد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد.

استان ایلام دارای ۶۰۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی