کالاهای قاچاق برای آموزش فنی و حرفه‌ای همدان اختصاص می‌یابد


کالاهای قاچاق برای آموزش فنی و حرفه‌ای همدان اختصاص می‌یابد

همدان - ایرنا- دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز و آموزش فنی و حرفه ای همدان، برخی از کالاهای مکشوفه قاچاق موجود در انبار اموال تملیکی استان برای آموزش­‌های فنی و حرفه­‌ای اختصاص می‌یابد.

حبیب مومیوند روز یکشنبه در جلسه ای درباره مفاد این قرارداد بیان کرد: مهمترین هدف این تفاهم نامه، تعامل، همکاری و مشارکت در طراحی و اجرای فعالیت‌­های نظام یافته در زمینه ­های مورد توافق با بهره ­گیری متقابل از ظرفیت‌­ها و توانمندی‌­های موجود طرفین در راستای تحقق اهداف تفاهم­ نامه است.

حبیب مومیوند افزود: ارتقای فرهنگ عمومی، تقبیح مصرف کالای قاچاق، گفتمان‌­سازی در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بهره­ گیری از ظرفیت ­های طرفین از دیگر اهداف این تفاهم نامه به شمار می رود.

وی با تاکید بر ضرورت اولویت بخشی و تقویت ظرفیت‌­های آگاهی بخشی و فرهنگ­سازی در پیشگیری و مقابله هدفمند با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: جریان­‌سازی، آگاهی بخشی و انجام تبلیغات هوشمندانه برای ایجاد حساسیت، ارتقای نقش آفرینی و مشارکت مؤثر گروه­‌های هدف، مدیران و افکار عمومی نسبت به پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز و آثار سوء و مضرات آن ضروری است.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان اظهار داشت: تولید محتوای فرهنگی، دینی، اجتماعی و رسانه‌­­ای با اهداف، سیاست­‌های پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولید و مصرف کالا با کیفیت داخلی مورد تاکید است.

مومیوند تعهدات کمیسیون قاچاق کالا و ارز استانداری همدان را تلاش برای تخصیص برخی از کالاهای مکشوفه قاچاق موجود در انبار اموال تملیکی استان برای آموزش­‌های فنی و حرفه‌­ای، تأمین و پشتیبانی محتوایی، علمی و اطلاعاتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق عنوان کرد.

وی بیان کرد: دعوت از نمایندگان فنی و حرفه ای برای حضور در کمیسیون استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارگروه‌­های ذیل آن همچنین انجام هماهنگی‌­های لازم به منظور بهره‌­برداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از ظرفیت­ های مراکز فرهنگی، رسانه­‌ای، هنری، آموزشی و تحقیقاتی از دیگر تعهدات است.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز متعهد به بهره­‌گیری از شبکه فراگیر آموزش­‌های فنی و حرفه­‌ای در امر جریان سازی، آگاهی بخشی و انجام تبلیغات هوشمندانه در پیشگیری و مقابله هدفمند با قاچاق کالا و ارز شده است.

مومیوند اضافه کرد: استفاده از ظرفیت­‌های رسانه‌­ای، فضای مجازی و انتشاراتی برای تولید محتوای چند رسانه‌­ای، هنری و نشر کتاب با موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اختصاص بخش ویژه در نشست‌های تخصصی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به بحث و بررسی پیرامون علل، ریشه‌­ها و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قاچاق و نقش فعالیت­های فرهنگی و تبلیغ در مبارزه با آن توسط فنی و حرفه ای پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در عین حال فنی و حرفه ای مکلف به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم استان در راستای تشویق به خرید کالاهای ایرانی و پرهیز از خرید و مصرف کالاهای قاچاق با بیان تأثیرات مخرب آن بر اشتغال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...