حقوق محیط بانان سال آینده افزایش می‌یابد


حقوق محیط بانان سال آینده افزایش می‌یابد

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته سال آینده حقوق محیط بانان افزایش می‌یابد، افزود:‌ محیط بانی کار بسیار دشواریست و علاوه بر سختی‌های طبیعی، خطر مواجه با شکارچیان غیرمجاز را دارد از این رو برای حمایت همه‌جانبه محیط بانان تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: حقوق محیط بانان سال آینده مانند سال های قبل افزایش می یابد اما جدای از آن مبلغ دیگری نیز به این افزایش حقوق اضافه می شود.
وی تاکید کرد: محیط بانی کار بسیار دشواری است و علاوه بر سختی های طبیعی، خطر مواجه با شکارچیان غیر مجاز را دارد از این رو برای حمایت همه‌جانبه محیط بانان تلاش می کنیم.
محبت خانی اظهار داشت: برای تامین جیره غذایی محیط بانان بسیار تلاش کردیم و امسال مبلغ دو میلیارد تومان را از محل صرفه‌جویی برای جیره غذایی تامین و بین استان ها تقسیم کردیم که این مبلغ برای تا پایان امسال است.
محبت خانی ادامه داد: اما برای سال آینده اعتبار جیره غذایی محیط بانان در بودجه پیش بینی شده و ماهانه مبلغ ۴۵٠ هزار تومان به حساب محیط بانان واریز خواهد شد.

پروسه ثبت شهید اعلام شدن محیط بانان طولانی است
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: ما محیط بانان را فرد مسلحی برای حفظ محیط زیست نمی دانیم بلکه معلمی فرهنگی برای حفظ محیط زیست می دانیم.
وی با بیان اینکه در حدود ۴٠ سال گذشته ١۴٢ محیط بان شهید داشتیم، تصریح کرد: در سه سال و نیم گذشته پنج محیط جان خود را از دست داد و همه تلاش خود را برای شهید خواندن آنها انجام دادیم اما متاسفانه هنوز موفق نشدیم و برای همین حقوق خانواده آنها هم قطع شده است.
محبت خانی تاکید کرد: پرونده این تعداد در بنیاد شهید مانده، موضوع را به عنوان دغدغه با رییس سازمان محیط‌زیست مطرح کردیم که رییس سازمان هم موضوع را در هیات دولت با رییس بنیاد شهید مطرح کرد و اوحدی قول داد به آن سرعت ببخشد.
ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل