معاون استاندار: واحدهای صنفی متخلف همدان 25 میلیارد تومان جریمه شدند


معاون استاندار: واحدهای صنفی متخلف همدان 25 میلیارد تومان جریمه شدند

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از جریمه 25 میلیارد تومانی واحدهای صنفی متخلف در استان خبر داد و گفت: روند بازرسی و نظارت بر عملکرد کسبه و بازاریان با هدف ایجاد ثبات قیمت ها و رفاه شهروندان در روزهای پایانی سال با قوت و جدیت بیشتر دنبال می شود.

«ظاهر پورمجاهد» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ۱۱ هزار و ۹۲۴ پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون برای کسبه و بازاریان متخلف استان تشکیل شده که هشت هزار و ۵۳۸ پرونده آن منجر به محکومیت و صدور حکم پرداخت جریمه ۲۵ میلیارد تومانی متخلفان شده است.

وی افزود: عمده تخلف ها مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور است که در جریان نظارت و بازرسی بر فعالیت های کسبه و بازاریان استان همدان شناسایی و منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: سه هزار و ۷۳۱ مورد شکایت نیز تا پایان بهمن ماه در سامانه ۱۲۴ گزارش و ثبت شده که موارد اعلامی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بررسی و رسیدگی شده است.

او، به توزیع مستمر اقلام مورد نیاز مردم مانند گوشت مرغ و روغن در سطح استان همدان اشاره کرد و افزود: از ۵ تا ۱۶ اسفندماه جاری به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در سطح استان توزیع شده که این روند تا پایان سال همچنان ادامه دارد.

پورمجاهد خاطرنشان کرد: با جذب سهمیه استان و عرضه مداوم روغن مایع و جامد در فروشگاه ها و واحدهای توزیع شاهد فروکش کردن تب خرید روغن هستیم و چنانچه مردم از خرید مازاد بر نیازشان پرهیز کنند، هیچ کمبودی دراین زمینه نخواهیم داشت.

به گفته وی، تعاونی های مصرف کارگری و کارمندی و نهادهای حمایتی کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی هم اقلام مورد نیاز افراد زیرمجموعه خود را در سطح وسیع تامین و توزیع می کنند تا از فشار بازار کاسته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به مردم اطمینان خاطر داد که کمبودی در روند تامین کالاهای اساسی و مایحتاج آنها برای ایام پایان سال و تعطیلات نوروز وجود ندارد و چنانچه با مشکل صنفی مواجه شدند موارد تخلف و یا پیشنهادات خود را برای پیگیری به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

به گفته او ، ۲۴ جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان طی سال جاری در استان همدان تشکیل و ۲۳۵ طرح با هدف رفع مشکلات موجود و تامین و توزیع به موقع اقلام اساسی دراین ستاد مصوب، ابلاغ و اجرایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال