زندگی به سبک شهید همت


زندگی به سبک شهید همت

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: تمام وسایل زندگی شهید در پشت یک وانت جای می گرفت و در هر جبهه ای، چه در جنوب و غرب و یا جبهه های میانی که حضور داشت، خانواده خود را همراه می برد.

به گزارش ایسنا، سردار مجتبی شیروانیان با اشاره به اینکه فصل زمستان؛ فصل عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس است، توضیح داد: شهید ابراهیم همت اصالتاً اهل استان اصفهان و شهرستان شهرضا بودند و به دلیل لیاقت‌هایی که داشت به عنوان فرمانده لشکر مرکز کشور، یعنی لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله(ص) منصوب شد. همت پیش از فرماندهی لشکر ۲۷، در کردستان فعالیت داشت و در طول دوران عمر مبارک خود همواره حرف و عمل یکسانی داشت و با عمل خود به آن حرف و ادعای خود جامعه عمل می پوشانید و اخلاص در رفتار از ویژگی های بارز آن شهید بزرگوار بود.

شیروانیان با بیان اینکه شهید همت همواره در قلب حوادث و میدان‌ها حضور داشت، خاطرنشان کرد:تمام وسایل زندگی شهید در پشت یک وانت جای می‌گرفت و در هر جبهه‌ای، چه در جنوب و غرب و یا جبهه‌های میانی که حضور داشت، خانواده خود را همراه می‌برد و همه خانه او شامل تعدادی لوازم ضروری زندگی بود که این موضوع می‌تواند به عنوان یک الگوی خوب برای خانواده‌های امروزی و در شرایط اقتصادی امروز کشور مطرح باشد. همین حضور شجاعانه و اخلاص در رفتار ایشان سبب می شد تا نیروهای تحت امر او ایمان راسخ به عقیده و صداقت فرمانده خود داشته باشند.

وی ادامه داد: قدرت انتقال مفاهیم از سوی ایشان فوق‌العاده بود و با آیات قرآن و تعالیم دینی، آن چنان زیبا مفاهیم را منتقل می‌کرد که از پایین‌ترین رده و سواد تا بالاترین سطح درک در میان رزمندگان می‌توانستند از مطالب شهید استفاده کنند. شهید همت همواره در سخنرانی‌هایش می‌گفت که ما پیرو امام حسین(ع) هستیم و همیشه مجری بی‌چون و چرای اوامر ولی فقیه زمان خود بود و جان خویش را در همین مسیر و در ایستادگی در حفظ جزایر مجنون تقدیم کرد و به شهادت رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...