منطقه ویژه اقتصادی نمین ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد


منطقه ویژه اقتصادی نمین ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با حل مشکل منطقه ویژه اقتصادی نمین ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز یکشنیه در جلسه کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان به منظور بررسی منطقه ویژه اقتصادی نمین با اشاره به موضوع منطقه ویژه اقتصادی نمین و با اعلام اینکه تمامی اراضی قابل واگذاری شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل واگذار شده است، اظهارکرد: نیاز ملموس و محسوس استان به سرمایه‌گذاری و افزایش واحدهای تولیدی در استان ایجاب می‌کند تا از زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی نمین که حدود ۲ هزار هکتار است برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی افزود: در منطقه ویژه اقتصادی نمین در بحث واگذاری‌ها، آماده کردن زیرساخت‌ها و پیوست‌های زیست محیطی مشکلات عدیده‌ای وجود داشت که در این خصوص کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری برای کارشناسی‌های مربوطه با تمام اعضا تشکیل و پس از بحث و بررسی در قالب چهار مصوبه ارزیابی‌هایی از قبیل واگذاری‌ها، توسعه زیرساخت‌ها، مکلف شدن شرکت پیمانکار مبنی بر توسعه راه، آب، برق و گاز انجام گرفت تا زمین مناسب برای سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

منطقه ویژه اقتصادی نمین ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: با اجرایی شدن فاز اول این مجموعه که ۴۰۰ هکتار می‌باشد شاهد حضور سرمایه‌گذاران داخل استان و خارج استان در این مجموعه خواهیم بود.

او با دعوت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین و بهره‌مندی از امتیازات این منطقه گفت: دستگاه قضایی در کنار مدیران صنعتی با تمام توان از اشتغال‌زایی و سرمایه@گذاری در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه حمایت می‌کند تا بسترهای لازم برای فعالیت اقتصادی مهیا شود که به سرمایه‌گذاری و تولید موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش بزهکاری و اختلافات کمک خواهد کرد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین (اردبیل ) با ۲ هزار و ۵۵ هکتار مساحت در سال ۸۵ در هیات دولت و در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما پس از گذشت مدت‌ها هنوز تکمیل نشده است.

در دولت تدبیر و امید اقدامات اساسی در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و راه‌اندازی کارخانه‌های مختلف در آن اجرایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج