کتابخانه عمومی پاسارگاد در روستای ینگی‌کند ملایر به بهره‌برداری رسید


کتابخانه عمومی پاسارگاد در روستای ینگی‌کند ملایر به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- کتابخانه عمومی پاساگارد روستای ینگی‌کند ملایر با حضور مدیرعامل بانک پاسارگاد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان و جمعی از مسوولان محلی روز یکشنبه و در سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در آیین بهره‌برداری از کتابخانه روستای ینگی‌کند اظهار داشت: انجام کارهای فرهنگی همچون احداث کتابخانه حرکتی ماندگار در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

قدرت الله ولدی افزود: در همین راستا، استان همدان و شهرستان ملایر به یک کارگاه بزرگ سازندگی در حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز دراین آیین گفت: بانک پاسارگاد هشت کتابخانه در استان همدان احداث کزده که امروز ۲ کتابخانه آن در روستای ینگی‌کند و روستای سیدشهاب تویسرکان افتتاح شد.

عاطفه زارعی افزود: استان همدان در مجموع دارای ۱۱۷ کتابخانه شامل ۷۰ باب شهری و ۴۶ باب روستایی است.

به گفاته وی، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه منابع اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی استان همدان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: کتابخانه پاسارگاد روستایی ینگی‌کند با ۱۳۰ مترمربع مساحت و داشتن ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای ۲۳ باب کتابخانه شهری و روستایی با حدود ۲۱۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۱۱ هزار عضو فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل