پایدارسازی روستاهای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری با سرعت اجرا شود


پایدارسازی روستاهای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری با سرعت اجرا شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کوهستانی بودن استان گفت: تثبیت، درجاسازی و پایدارسازی روستاهای در معرض خطر استان با سرعت اجرایی شود.

اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح درجاسازی روستاهای آبیدک و منارجان شهرستان لردگان و روستاهای خویه و دره شیخ‌عالی شهرستان کوهرنگ تصویب شده است و باید تسریع در روند اجرای آن انجام شود.
وی با اشاره به لزوم تصویب طرح‌ها براساس ضوابط قانونی افزود: در توسعه شهرها به تقسیمات کشوری توجه جدی شود و بدون مصوبه نباید محدوده شهری کاهش یا افزایش یابد.
عباسی همچنین تصریح کرد: صدور مجوز برای طرح‌های اشتغالزایی و عمرانی به‌صورت کلی باشد تا درصورت تغییر مدیریت‌های احتمالی، مشکلی برای سرمایه‌گذاران طرح‌ها ایجاد نشود.
معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مطالعات ۴۷ روستای در معرض خطر استان به پایان رسیده است و برای انجام مطالعات و امکان‌سنجی این روستاها ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت..
رسول شهبازی تاکید کرد:در صورت تصویب مطالعات روستاهای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، درجاسازی و یا جابه‌جایی این روستاها وی از تامین اعتبار مورد نیاز، انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری وضعیت ۱۳ طرح شامل درجاسازی روستاهای در معرض خطر خویه و دره شیخ‌عالی شهرستان لردگان، آبیدک و منارجان شهرستان لردگان، پرورش گوسفند داشتی، کشتار صنعتی طیور، توسعه و عمران جامع فرخ‌شهر، پرواربندی بره، مجتمع خدمات رفاهی، باشگاه سوارکاری، تولید محصولات لبنی و اصلاح طرح هادی شهر دشتک در شهرستان اردل بررسی شد، که طرح هادی شهر دشتک به‌علت ناقص بودن مطالعات و طرح باشگاه سوارکاری به‌علت نداشتن استعلام تامین آب رد و کلیات اجرایی بقیه طرح‌ها تصویب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی