افتتاح مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر استان همدان در نهاوند


افتتاح مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر استان همدان در نهاوند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: پارک کرامت نهاوند مرکز نگهداری، بازپروری، مهارت آموزی و ترک اعتیاد معتادان متجاهر استان همدان است که با 85 میلیارد ریال اعتبار ساخته شد.

سردار مظاهر مجیدی دوشنبه ۱۸ اسفندماه در آیین افتتاح پارک کرامت نهاوند، افزود: کار ساخت این اردوگاه در زمینی به مساحت پنج هکتار از اسفندماه سال گذشته به منظور زیرپوشش قرار دادن شهرستان های جنوبی ملایر، تویسرکان، نهاوند و حتی اسدآباد آغاز شد.

وی ادامه داد: این اردوگاه برای پذیرش ۴۰۰ معتاد متجاهر در نظر گرفته شده است که در مرحله اول این طرح امکان پذیرش ۱۰۰ نفر معتاد را دارد که برای تجهیز و بهره برداری آن استانداری و ستاد مبارزه با موادمخدر همکاری و مساعدت داشته اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: این اردوگاه دارای محل احیاء، درمان، سم زدایی، قرنطینه، داروخانه، آزمایشگاه، آسایشگاه، حمام، آشپزخانه و غذاخوری است که مجهز به سیستم گرمایشی و زیرساخت های برق، آب و گاز است و در این مرکز با برگزاری دوره های آموزشی مهارت بهبودیافتگان را ارتقاء داده و از توان بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال برای این قشر استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این مرکز با اعتبار ۸۵ میلیارد ریالی سپاه و با کمک ستاد پیشگیری و مبارزه با موادمخدر استان و دیگر ارگان‌ها در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع در شهرستان نهاوند به بهره برداری رسید، افزود: مرکز صیانت کوثر نهاوند همزمان با هشت مرکز دیگر از سراسر کشور امروز افتتاح شد.

مجیدی مطرح کرد: در مرکز صیانت کوثر به افراد آسیب دیده اجتماعی خدماتی مانند درمان، بازتوانی و آموزش اشتغال داده و به افراد توانمند در این مرکز بیش از ۵۰۰ میلیون ریال وام اشتغالزایی داده می‌شود. به همین منظور برای مرحله نخست مبلغ ۲۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام