افزایش 91 درصدی کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته


افزایش 91 درصدی کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از جمع‌آوری 103 میلیارد و 370 میلیون تومان کمک‌های مردمی در استان خبر داد و گفت: این میزان کمک‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته 91 درصد افزایش داشته است.

احمد رفیعی، اموز دوشنبه ۱۸ اسفند به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: از این میزان کمک‌های مردمی در ۱۱ ماه سال جاری، ۵۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان نقدی و ۴۹ میلیارد و ۹۴۹ میلیون تومان غیرنقدی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجموع درآمدهای کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سال جاری ۱۰۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: رشد کمک‌های مردمی امسال منجر به تحقق ۱۷۹ درصدی برنامه شده و ۳۷ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان درآمدها و کمک‌های جمع‌آوری شده مراکز نیکوکاری خراسان‌ جنوبی بوده است.

وی میانگین درآمد ماهیانه استان را ۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعداد صندوق‌های جمع‌آوری کمک فعال در استان ۷۸ هزار و ۳۷۴ صندوق است که از این تعداد ۷۴ هزار و ۷۶۹ صندوق کوچک، هزار و ۹۲۱ صندوق بزرگ نصب شده در معابر و هزار و ۶۸۴ صندوق بزرگ نصب شده در اماکن است.

رفیعی ضمن قدردانی از مردم و خیران که با مشارکت خود رشد ۱۱۰ درصدی در حوزه اکرام ایتام و محسنین، رشد ۱۱۶ درصدی زکوات و رشد ۷۹ درصدی در زمینه مبتنی بر نیاز را رقم زدند، بیان کرد: میزان صدقات جمع‌آوری شده در ۱۱ ماهه سال جاری چهار میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان، کمک‌های مبتنی بر نیاز ۲۴ میلیارد و ۳۵۱میلیون تومان، زکوات پنج میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان و کمک‌های به فرزندان ایتام و محسنین ۳۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار و ۴۹۰ فرزند ایتام و محسنین در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۱۷ فرزند ایتام و پنج هزار و ۸۷۳ نفر نیز فرزندان محسنین هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد حامیان فرزندان ایتام و محسنین خراسان‌ جنوبی نیز ۳۱ هزار و ۱۶ نفر است، اظهار کرد: سرانه فرزندان ایتام و محسنین استان ۳۲۸ هزار تومان و سرانه هر حامی ایتام و محسنین در استان به طور متوسط ۹۰ هزار تومان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۹۴ مرکز نیکوکاری شهری و روستایی در سطح استان راه‌اندازی شده است، گفت: از این تعداد ۱۳ مرکز نیکوکاری تخصصی در حوزه رسانه، اشتغال و کارآفرینی، دانشگاه ها، سلامت، حوزه علمیه برادران و اصناف فعالیت دارند.

وی به کمک‌های قرض الحسنه صندوق امداد ولایت اشاره کرد و افزود: در سال جاری مجموع کمک های قرض الحسنه ۱۰۷ میلیون تومان بوده است.

رفیعی با اشاره به برگزاری هفته نیکوکاری در سال جاری با شعار «عیدی برای همه» عنوان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره‌گیری از طریق تلفن همراه با کد دستوری #۱*۸۸۷۷*، واریز وجه به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی، استفاده از اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله، ایوا، بام و تلفن گویای ۷۰۹۶۸۸۷ و مراجعه به سایت امداد www. Emdad.ir، مراجعه حضوری به ادارات این نهاد و مراکز نیکوکاری کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به نیازمندان اهدا کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...