اختصاص 6000 واحد مسکونی به جانبازان و ایثارگران خراسان رضوی


اختصاص 6000 واحد مسکونی به جانبازان و ایثارگران خراسان رضوی

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: پس از پیگیری‌های فراوان، با توافق‌نامه ای که بین استاندار و ریاست عالی بنیاد صورت گرفت، بنا شد که 6 هزار واحد مسکونی به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تعلق گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین معصومی، امروز 18 اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: ما برای هفته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که از 22 لغایت 28 اسفندماه است، برنامه‌های متنوعی را طراحی کرده‌ایم. از این رو با توجه به اینکه در سطح کشور 17 هزار زن شهیده را داریم و از این تعداد 179 شهید، جانباز و آزاده در خراسان رضوی قرار دارند، یکی از این برنامه‌های ما در این راستا که فردا هم برگزار خواهد شد برگزاری کنگره ملی شهدا، جانبازان و آزادگان زن است.

وی ادامه داد: همچنین طی این هفته نیز برنامه‌های خاص دیگری از جمله دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را خواهیم داشت، افتتاح مجتمع صنایع غذایی ثامن در روز پنجشنبه هفته جاری، بازگشایی کارخانه‌ای در تربت جام پس از 17 سال تعطیلی که ان‌شاءالله به کار خود ادامه خواهد داد از دیگر برنامه‌های ماست.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره داشت این است که پس از پیگیری‌های فراوان، با توافق‌نامه ای که بین استاندار و ریاست عالی بنیاد انجام شد، بنا شد که 6 هزار واحد مسکونی به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تعلق گیرد که از این تعداد ۱۰۰۰ واحد در مشهد، 312 واحد در نیشابور و ما بقی هم به خانواده‌هایی که در سایر شهرستان‌های استان هستند واگذار خواهد شد، همچنین ایجاد 3 هزار اشتغال برای فرزندان خانواده‌های این عزیزان نیز یکی دیگر از این اقداماتی است که برای خدمت به خانواده‌های شهدا انجام می‌دهیم که البته بخشی از تحقق این امور را مدیون رسانه‌های استان هستیم.

معصومی اظهار کرد: در خصوص مسائل فرهنگی نیز یکی از اقداماتی که امیدواریم در سال آینده انجام دهیم نصب «وب کیوسکی» است که اطلاعات شهدا را در اختیار ما قرار می‌دهد و ابتدا ما این کار را از بنیاد شروع کرده‌ایم و امید است که در مکان‌های پر تردد مانند فرودگاه و راه‌آهن، این وب کیوسک نصب شود.

وی با اشاره به شهدای مدافع سلامت در استان نیز تصریح کرد: گفتنی است که تا امروز شهادت 10 نفر از افرادی که در جبهه سلامت جهاد کردند، تایید شده و این افراد شهید محسوب می‌شوند که بخشی از خدمات شهدای دفاع مقدس به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران استان نیز افزود: باید بگویم که همواره ما سه دوره سفر به شهرستان‌های استان در راستای بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اشتغال، مسکن و گلزارها داشتیم که مسائل مربوط به تمامی این چهار حوزه، پیگیری شد و در سفر دوم و سوم شورای هماهنگی شکل گرفت، مصوباتی در شورای هماهنگی اول داشتیم و در شورای دوم این موارد را ارزیابی و نظارت کردیم آنچه که تا امروز پیگیری شد و امیدواریم که بر این تعداد افزوده شود، 1700 نفر شاغل شدند اما در مجموع 12 هزار نفری که فاقد شغل هستند، این عدد، رقم کمی است و همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

معصومی تاکید کرد: بر این اساس هماهنگی‌هایی را با مجتمع فولاد خواف در دو هفته گذشته و با مجتمع فولاد سبزوار انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله حدود 300 نفر در این زمان مشغول به کار خواهند شد. اما این در حالی است که با توجه به اینکه آمار بیکاری در استان زیاد است هر اندازه که تلاش کنیم باز هم این تلاش‌ها نمی‌تواند جوابگوی این تعداد بیکار در استان باشد.

وی در خصوص برگزاری دومین کنگره شهدا نیز بیان کرد: این کنگره که بنا بود در سال آینده برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونایی کشور بنا است که در سال 1401 برگزار شود. برنامه‌ها و اقدامات خوبی در راستای برگزاری این کنگره انجام شده که می‌توان گفت حدود 22 کمیته شکل گرفت که دو کمیته آن مربوط به بنیاد است مانند جمع آوری اسناد، تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که در بحث جمع آوری اسناد باید گفت تقریبا اسناد مربوط به شهدا را جمع آوری کرده‌ایم، بحث تاریخ شفاهی را هم دنبال می‌کنیم که تقریبا در این خصوص هم بخش زیادی از اقدامات صورت گرفته و امیدواریم که خداوند توفیق دهد که در این زمینه بتوانیم تلاش بیشتری داشته باشیم.

437 دوز واکسن کرونا به این بنیاد تحویل داده شده است

محمد جواد غلامپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید خراسان رضوی، در ادامه این جلسه با اشاره به واکسیناسیون جانبازان و ایثارگران نیز اظهار کرد: از پاییز امسال تعداد 11 هزار نفر به واکسن آنفلوآنزا واکسینه شدند و در رابطه با واکسن کرونا هم باید بگویم که در هفته اخیر 473 دوز واکسن در مرحله اول وارد استان شد که از این تعداد 250 دوز واکسن در مشهد و ما بقی نیز در سطح استان توزیع خواهد شد که طی این فرایند افرادی مانند جانبازان نخاعی، جانبازان روشندل، جانبازان شیمیایی شدید و خانواده‌هایی که بیش از دو شهید دارند در اولویت واکسینه شدن قرار دارند.

وی به میزان پرداختی حق پرستاری جانبازان و ایثارگران اشاره و تاکید کرد: در واقع حق پرستاری به جانبازان بیش از 50 درصد و جانبازانی که کمتر از 50 درصد هستند اما با برخی مشکلات خاصی مواجه هستند تعلق می‌گیرد که این حق پرستاری به حساب فرد جانباز پرداخت می‌شود و اینگونه نیست که این پرداختی‌های برای خانواده‌ای این عزیزان باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری