لایروبی رودخانه اترک در محدوده شیروان آغاز شد


لایروبی رودخانه اترک در محدوده شیروان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور منابع آب شیروان گفت: لایروبی حدود 2.5 کیلومتر از مسیر رودخانه اترک در محدوده این شهر در چند روز اخیر آغاز شده است.

اسحاق خسروپناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لایروبی این رودخانه به طول ۳ کیلومتر است که ۵۰۰ متر آن انجام شده و مابقی این طرح تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: برای این بخش از لایروبی ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی مصوب شده که تاکنون ۳ میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

خسروپناه با بیان اینکه برنامه امسال این اداره لایروبی ۷ کیلومتر از رودخانه های شهرستان بود، افزود: تاکنون ۳، ۵ کیلومتر از این طرح اجرا شده که تا پایان سال به ۷ کیلومتر خواهد رسید و تاکنون بخشی از نقاط پرخطر رودخانه برزلام، ینگه قلعه، قلجق و زیارت لایروبی و بازگشایی شده است.

در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوزه مسکونی قرار دارند.

از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین تفاهمات مابین انجمن شرکت های پرداخت الکترونیک و انجمن علمی تجارت الکترونیک