6 ماده غذایی و درمان خانگی برای جلوگیری از ترش کردن


ترشح بیش از حد اسید معده یکی از رایج‌ترین مشکلات گوارشی است که باعث سوزش معده، گلو و قفسه سینه می‌شود. در ادامه 6 خوراکی ساده که در جلوگیری از ترش کردن موثر است را با هم بررسی می‌کنیم.

به گزارش سایت طلا ،مشکلات گوارشی معمولاً کوتاه مدت و گذرا هستند به همین علت هم بسیاری از ما آن‌ها را جدی نمی‌گیریم و تا جایی که کارد به استخوان نرسد از مراجعه به پزشک خودداری می‌کنیم. رفلاکس معده ی از شایع‌ترین مشکلاتی است که احتمالاً بسیاری از ما آن را تجربه کردیم و البته راه حل‌های ساده‌ای برای جلوگیری از ترش کردن وجود دارد.

علت این مشکل ورود اسید معده یا صفرا به مسیرهای گوارشی است. ترش کردن باعث سوزش سر دل، معده، گلو و قفسه سینه می‌شود. اما با درمان‌های خانگی ساده‌ای می‌توان آن را به طور مؤثری کنترل کرد. البته توجه داشته باشید که اگر بیش از سه بار در هفته این درد را تجربه می‌کنید احتمالاً به رفلاکس معده یا بیماری‌های گوارشی دیگری مبتلا هستید و برای درمانشان باید از پزشک کمک بگیرید.

6 ماده غذایی و درمان خانگی برای جلوگیری از ترش کردن

علائم ترش کردن

ناراحتی‌های شکمی به ویژه وقتی معده خالی است
حالت تهوع یا استفراغ
نفخ
یبوست
از دست دادن اشتها

تغییر در سبک زندگی، غذا خوردن در ساعات مشخصی از روز، تقسیم غذای روزانه به وعده‌های کوچک، نشسته غذا خوردن، دراز نکشیدن حداقل تا نیم ساعت پس از غذا و ورزش کردن در بهبود علایم اسیدیته معده تاثیر زیادی دارند. در ادامه 6 ماده غذایی برای جلوگیری از ترش کردن را با هم بررسی می‌کنیم.

1- زنیان

زنیان یکی از خوراکی‌هایی است که با داشتن ماده بیوشیمیایی به نام تیمول در هضم غذا و جلوگیری از ترش کردن موثر است. شما می‌توانید زنیان را با کمی نمک ترکیب و میل کنید یا یک قاشق از آن را به مدت یک شب در آب خیس کرده و سپس نوش جان کنید.

6 ماده غذایی و درمان خانگی برای جلوگیری از ترش کردن

2- رازیانه

مصرف رازیانه بعد از غذا، یکی از سنت‌های هندی ست؛ این کار علاوه بر رفع بوی بد دهان به هضم غذا هم کمک می‌کند. هندی‌ها معمولاً رازیانه را همراه نبات مصرف می‌کنند.

همچنین بعضی از آن‌ها معتقدند می‌تواند به رفع نفخ در نوزادان و کودکان هم کمک کند. رازیانه را می‌توانید در آب سرد یا گرم خیس کنید یا آن را به چای یا دم‌نوش‌های مختلف اضافه کنید.

3- شیر و ماست

شیر سرد یا ولرم یک ضد اسید طبیعی است و با داشتن نمک‌های کلسیم از اسید معده و جلوگیری از ترش کردن موثر است. ماست هم علاوه بر داشتن کلسیم و حل مشکلات گوارشی، یک پروبیوتیک طبیعی است که به هضم غذا و سلامت روده کمک می‌کند.

4- عسل

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف یک قاشق چای‌خوری عسل در آب گرم از ترش کردن جلوگیری می‌کند. افزودن چند قطره لیموترش تازه به این محلول، با ایجاد عوامل قلیایی در خنثی کردن اسید معده به شدت موثر است.

6 ماده غذایی و درمان خانگی برای جلوگیری از ترش کردن

5- گشنیز

گشنیز با کاهش نفخ و کنترل حالت تهوع و استفراغ، علائم ترش کردن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. هم می‌توان از برگ‌های تازه این گیاه استفاده کرد هم پودر تخم گشنیز را به غذا اضافه یا به صورت دم‌نوش میل کرد.

جالب است بدانید تنها 10 میلی‌لیتر از آب گشنیز تازه تأثیر شگفت‌انگیزی بر کاهش اسیدیته معده دارد.

6- میوه‌ها

همه میوه‌ها از جمله مرکبات با تولید مواد قلیایی اسید معده را خنثی می کنند و در جلوگیری از ترش کردن موثر هستند. همچنین با دارا بودن مقادیر زیادی فیبر در هضم راحت غذا موثر هستند.

مصرف دو عدد میوه تازه در روز به عنوان میان وعده علاوه بر همه ویژگی‌های شگفت‌انگیزی که اشاره کردیم، تعداد وعده‌های غذایی را هم بیش‌تر و رفلاکس معده را کم‌تر می‌کند.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

طلا تا عید ارزان می‌شود یا گران؟ | 63.5 هزار جدیدترین نرخ ارز در بازارهای مختلف | 7.7 هزار بازار خودرو خریدار ندارد/کاهش 3 تا 5 میلیونی محصولات سایپا و ایران خودرو | 13.4 هزار مردی که روزی 1 میلیون پوند درآمد دارد! | 13.0 هزار شهرهای ممنوعه برای سفر در تعطیلات پایان هفته اعلام شد | 10.6 هزار ریزش قیمت طلا ادامه دارد، پیش بینی قیمت طلا، سکه و دلار فردا | 6.9 هزار 5 روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی! | 50.6 هزار خط قرمز مجیدی روی نام چند بازیکن استقلال! | 11.5 هزار

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان