استاندار بوشهر: جایگاه کنکور این استان چهار رتبه ارتقا یافت


استاندار بوشهر: جایگاه کنکور این استان چهار رتبه ارتقا یافت

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: ارتقا چهار رتبه ای کنکور در این استان مهمترین دستاورد آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: براین اساس جایگاه استان در کنکور سراسری در بخش آزمون و سوابق تحصیلی دانش آموزان، با چهار رتبه جهش از رتبه ۱۵ به ۱۱ صعود کرده است.

وی یادآورشد: جایگاه کنکور استان بوشهر در سال ۹۲، ۲۰ بود که با تلاش و برنامه ریزی در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان این رتبه به ۱۱ ارتقا یافته است.

گراوند بیان کرد: این ارتقا بیانگر انگیزه و تلاش خوب دانش آموزان و معلمان است و تلاش می‌شود با برنامه ریزی مناسب در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان گام‌های موثرتری برداشته شود.

استاندار بوشهر در خصوص راه اندازی کلاس‌های درس تربیت بدنی در استان گفت: آموزش و پرورش برای راه انداری کلاس‌های تربیت بدنی در استان نیازسنجی جامعی انجام دهد تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و دهیاری‌ها زمینه راه اندازی این کلاس‌ها در استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تجهیز و راه اندازی سه کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه‌های دخترانه ابتدایی از محل اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد.

گراوند اضافه کرد: همچنین امسال ۲ میلیارد تومان اعتبار برای احداث استخر دانش آموزی در بوشهر اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: سرعت بخشی در اجرای پروژه استخر دانش آموزی در بوشهر و بهره برداری از آن تا قبل از پایان کار دولت تدبیر و امید ضروری است.

استاندار بوشهر در خصوص واریز سه درصد عوارض صدور پراونه‌های ساختمانی از طرف شهرداری به حساب آموزش و پرورش گفت: این موضوع به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت برطرف کردن مشکلات کمبود زیرساخت آموزشی در عالی‌شهر بعنوان یکی از نیازهای اساسی این شهر جدید تاکید کرد.

گراوند یادآورشد: از سال ۹۶ عملیات اجرایی ۶ مدرسه در شهر جدید عالی‌شهر آغاز شده است که از این تعداد چهار مدرسه تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته و برای ساخت ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در فازهای ۲ و چهار این شهر نیز پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد تا پروژه‌ها در همین دولت افتتاح شود.

وی در خصوص مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک نیایش گفت: دو سوم اعتبار ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک نیایش بوشهر از محل اعتبارات استانی و یک سوم نیز از طریق اداره راه و شهرسازی تامین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: میانگین نمره‌های امتحان‌ نهایی دانش آموزان استان در مقایسه با کشور ۴۶ صدم رشد داشته این درحالی است که این رشد در کشور ۷ صدم بوده است.

علیمراد کرمی افزود: همچنین استان بوشهر در آزمون کنکور سراسری بدون احتساب سوابق تحصیلی دانش آموزان نیز با ۶ رتبه ارتقا از رتبه ۲۵ به ۱۹ کشوری دست یافت.

وی در خصوص تهیه تبلت دانش آموزی گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده ۱۰ هزار دانش آموز فاقد تبلت و تجهیزات هوشمند برای شرکت در آموزش‌های مجازی شناسایی شدند که در قالب نهضت ملی تهیه تبلت و تجهیزات دانش آموزان نیازمند با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد، خیران، مرکز ملی آمار ایران، منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی و بانک ملی حدود ۷ هزار تبلت در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

کرمی اضافه کرد: در راستای توسعه مدارس وابسته به ارگان‌های دولتی راه اندازی هنرستان موسیقی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مصوب شده است و به کمیته کیفیت بخشی استان برای بازدید و ادامه مراحل ارجاع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش باید هفت کلاس تربیت بدنی در هفت مدرسه ابتدایی دخترانه که زیرساخت لازم بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ متر داشته باشند، راه اندازی شود که تاکنون چهار کلاس درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی دخترانه بوشهر، بردخون، دلوار و جم راه اندازی شده است.

وی هدف از راه اندازی کلاس‌های تربیت بدنی را تقویت قوای جسمانی، چابکی و چالاکی دانش آموزان عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید