100 هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر زیر کشت پاجوش خرما رفت


100 هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر زیر کشت پاجوش خرما رفت

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: پاجوش خرما در سطح 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفار شرقی، شلمچه و جزیره مینو کاشته شد.

ناجی شهیب‌زاده چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاشت پاجوش خرما در ماه های بهمن و اسفندماه انجام شده است و تا اوایل فصل بهار ادامه دارد.

وی اظها داشت: پاجوش های خرما عمدتا از نوع استعمران و برحی است که از رقم‌های بازارپسند و دارای صرفه اقتصادی می‌باشند.

شهیب‌زاده افزود: در سال زارعی جاری ۶ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد که نسبت به تولید سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از نخلستان‌های خرمشهر رقم استعمران است گفت: در سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ تن خرما از خرمشهر به کشورهای اروپایی صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان کرد و گفت: استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی عمده ارقام خرمای تولیدی خرمشهر هستند.

مرحله نخست تامین، توزیع و کاشت چهارهزار و ۵۰۰ نهال مثمر نخل در شهرستان خرمشهر در قالب پویش ملی درخت‌یاری با حمایت بنیاد علوی از سوی نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر همزمان با روز درختکاری آغاز شده است.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و یک هزار و ۶۰۰هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند.
عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل