استاندار کرمانشاه رکورد ملاقات‌های مردمی را شکست


استاندار کرمانشاه رکورد ملاقات‌های مردمی را شکست

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه برای ششمین بار در 12 روز گذشته ملاقات مردمی داشت؛ رویدادی که سبب شد هوشنگ بازوند به عنوان رکورددار ملاقات‌های مردمی در یک زمان محدود مطرح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازوند پس‌از چند ملاقات عمومی مردمی با کرمانشاهیان، ظهر چهارشنبه هم به مرکز ارتباط مردم و دولت(سامد) در دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری رفت.
در ابتدا قرار بود که بازوند به‌صورت تلفنی به مشکلات و دغدغه‌های جمعی از مردم استان رسیدگی کند اما تجمع تعدادی از شهروندان در مقابل ساختمان دفتر بازرسی، سبب شد که برنامه امروز استاندار به‌صورت ترکیبی (تلفنی و حضوری) برگزار شود.


نامزدِ بیکار!
«به ارواح پدر و مادرم همیشه شما را دعا می‌کنم جناب آقای استاندار»؛ این را یکی از مادران کرمانشاهی در اولین تماس تلفنی به هوشنگ بازوند گفت و حسابی از خدمات و اقدامات استاندار تعریف و تمجید کرد.
مشکل این مادر نداشتن سرمایه برای راه‌اندازی مغازه‌اش بود، دغدغه‌ای که با موافقت استاندار برای پرداخت وام مرتفع شد.
تماس‌گیرنده‌ بعدی یکی از مددجویان بهزیستی و ساکن شهرک کرناچی در مرکز استان بود؛ زنی که گفت دو پسر نابینا دارم و مهم‌ترین مشکلم نداشتن خانه است، همچنین بیشتر اعضای خانواده ام سهام عدالت ندارند. استاندار هم قول داد که برای حل مشکل سهام عدالت و نیز تامین معیشت او اقدام کند.
«برادرم لیسانس عمران دارد و چهار سال است که نامزدی کرده اما به دلیل نداشتن شغل هنوز شرایط ازدواج و آغاز زندگی مشترک را ندارد»؛ این را هم یک دختر حدود سی ساله به بازوند گفت و از او تقاضای شغل برای برادرش را کرد. استاندار هم قول داد که او را به یک شرکت خصوصی معرفی کند.

استاندار کرمانشاه رکورد ملاقات‌های مردمی را شکست


۲ هفته است که دَشت نکردم
پس‌از چند تلفن دیگر، زنی پشت خط آمد و گفت: آقای استاندار من مقابل ساختمان دفتر بازرسی هستم لطفاً اجازه دهید که شما را به‌صورت حضوری ببینم. با موافقت بازوند، دقایقی بعد او وارد اتاق استاندار شد و بلافاصله تلفنش را بیرون آورد و تعدادی عکس از مقابل محل کسب‌وکار خود در مرکز شهر به بازوند نشان داد و گفت: آن‌قدر در مقابل محل کسب ما دست‌فروش وجود دارد که من دو هفته است دَشت نکرده‌ام.
بازوند هم در پاسخ به درخواست او برای جمع‌آوری دست‌فروش‌ها، گفت: در جلسه‌ای که صبح امروز با مسئولان اصناف و فرمانداری کرمانشاه داشتیم، مقرر شد که دست‌فروش‌های سطح شهر سامان‌دهی و در محلات دیگر مستقر شوند یا ساعات مشخصی برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شود اما بدانید که این موضوع مشکل بیشتر استان‌های کشور است و در نزدیکی ایام نوروز هم تشدید می‌شود.


عاشقم و دلم گیر کرده اما بیکارم!
دیگر ملاقات حضوری بازوند با یک «جوانِ عاشق» بود که نداشتن شغل، او را از دختر دلخواهش دور کرده بود. این جوان حدود ۲۵ ساله که کاردانی رشته عمران داشت، گفت: من حسابی گیر کرده‌ام و نمی‌دانم چه باید بکنم؛ از یک طرف دلم پیش دختر مورد علاقه‌ام گیر کرده و از سوی دیگر شرط خانواده او اشتغال پایدار من است درحالی‌که من در هیچ جایی استخدام نیستم.
وقتی بازوند گفت که تو را به یک شرکت خصوصی برای اشتغال معرفی می‌کنم، گل از گل آن جوان عاشق شکفت تا ملاقات های امروز با یک خاطره‌ شیرین به پایان برسد.
هرچند استاندار کرمانشاه در مسیر خروج از ساختمان چند ملاقات سرپایی هم داشت و با درخواست وام یکی از نیازمندان شهر موافقت کرد و دستور بررسی درخواست چند مراجعه‌کننده دیگر را هم داد.

استاندار کرمانشاه رکورد ملاقات‌های مردمی را شکست


دیدار بعدی، هفته آینده
البته این آخرین دیدار مردمی استاندار کرمانشاه در سال ۹۹ نبود زیرا بازوند امروز زمان دیدار بعدی خود را هم مشخص کرد و دستور داد که اسامی همه کسانی که در مقابل ساختمان دفتر بازرسی خواهان ملاقات بودند، برای دیدار حضوری روز دوشنبه آینده در ساختمان استانداری، ثبت شود.
مشکل فعالیت یک تعاونی خانوادگی، بدهکاری یک کشاورز و دام‌پرور به بانک، استخدام نشدن یک نیروی شرکتی در اداره‌کل میراث فرهنگی و مشکل یک کشاورز اهل حمیل هم از دیگر موضوعاتی بود که در گفت‌وگوهای تلفنی امروز بازوند مطرح و دستور پیگیری آن‌ها صادر شد.


بیش از ۲۰ برنامه ملاقات حضوری و گفت وگوی تلفنی
آنچنان که مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری به ایرنا گفت، استاندار کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰ دیدار عمومی با مردم استان داشته و با حدود ۵۰۰ نفر به صورت حضوری ملاقات کرده است.
حجت الاسلام عبدالله عزیزی افزود: مهندس بازوند همچنین هشت بار در مرکز پاسخگویی سامد حاضر شده و به حدود ۳۰۰ تماس تلفنی شهروندان استان پاسخ داده و به مشکلات آنان رسیدگی کرده است.
عزیزی درباره اینکه حل چند درصد از مشکلات مطرح‌شده به نتیجه می رسد، گفت: بیشتر دستورهایی که استاندار کرمانشاه درباره مشکلات مردم صادر می کند، عملیاتی می ‌شود.
دسترسی سخت به مسوولان ارشد و مدیران کل و فاصله آنها با مردم عادی همواره یکی از گلایه های شهروندان است اما استمرار دیدارهای حضوری و شنیدن بی واسطه دغدغه های مردمی بویژه از سوی مدیران ارشد، می تواند این شکاف کمتر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی