بیش از 70 هزار پروژه عمرانی در یکسال گذشته در کشور افتتاح شده است


بیش از 70 هزار پروژه عمرانی در یکسال گذشته در کشور افتتاح شده است

شیراز-ایرنا معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا نه تنها جلوی توسعه ایران را نگرفته بلکه این روند را تسریع کرده است و در یکسال گذشته بیش از 70 هزار طرح عمرانی و پروژه شاخص در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مهدی جمالی نژاد پنجشنبه در آیین افتتاح چپگرد صدرای شیراز که به نام دکتر خدادوست نامگذاری شده است، افزود: سال ۹۹ به دلیل تحریم های ظالمانه و کینه‌توزانه آمریکا و وجود کرونا سال سختی بود اما با این وجود روند توسعه کشور متوقف نشد.

وی به پروژه های عمرانی کشور که در حدود یکسال اخیر در کشور به بهره برداری رسیده اشاره کرد و ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته ۲۲ هزار پروژه در سطح کشور به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۸ هزار پروژه کلان در ایران افتتاح شده گفت: در دهه فجر ۹۹ نیز بیشترین میزان طرح عمرانی در طول ۴۲ سال گذشته با ۳۰ هزار پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در کشور به بهره برداری رسید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: طی ۲ مرحله در طول سه ماه اخیر پروژه های شهری بسیاری در کشور با حضور رییس جمهوری افتتاح شد که در مرحله دوم هفته گذشته هزار پروژه با بیش از ۱۰ هزار میلیارد اعتبار در شهرهای مختلف کشور به بهره برداری رسید.

جمالی نژاد گفت: اردیبهشت ۱۴۰۰ سومین مرحله افتتاح پروژه های شهری در کشور با حضور رییس جمهوری برگزار خواهد شد که شیراز و فارس باید نقش مهمی در این خصوص داشته باشند.

لزوم حضور فعال در انتخابات شوراها

جمالی نژاد در بخش دیگر سخنان خود به ثبت نام شوراها که از روز گذشته ۲۰ اسفندماه شروع شده اشاره کرد و گفت: همه کسانی که نخبه علمی و دانشگاهی هستند باید برای حضور در این عرصه مهم ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه خیلی ها می خواهند شوراها را تضعیف کنند و نباید اجازه داد،افزود: حضور پررنگ نخبگان محلی در انتخابات شوراها،تعلق خاطر را در بین شهروندان و روستاییان ارتقا می دهد و این سرمایه اجتماعی را بالا می برد و باعث ایجاد امنیت اجتماعی کشور و در نهایت امنیت ملی می شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نقش شوراها را در امنیت ملی بسیار بالا دانست و گفت: اعضای شوراهای اسلامی سنگ صبور مردم هستند.

چپگرد صدرای شیراز که به نام دکتر علی اصغر خدادوست، چشم پزشک فقید شیرازی نامگذاری شده، ۶۰۰ متر طول و ۶ هزار و ۹۰۰ متر مربع مساحت دارد.

اعتبار راه اندازی آن ۶۴ میلیارد تومان و هدف از ایجاد آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا و بالابردن ایمنی تردد عنوان شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)