دانشجویان باید مسئولیت تقلب‌های علمی را بر عهده بگیرند


دانشجویان باید مسئولیت تقلب‌های علمی را بر عهده بگیرند

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: در صورت بروز هرگونه تقلب علمی دانشجویان باید مسئولیت انجام خطای خود را برعهده بگیرند تا در مراجع ذی صلاح قانونی طرح دعوی برای آن‌ها فراهم شود.


معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: در صورت بروز هرگونه تقلب علمی دانشجویان باید مسئولیت انجام خطای خود را برعهده بگیرند تا در مراجع ذی صلاح قانونی طرح دعوی برای آن‌ها فراهم شود.

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جریان تقلب‌های علمی در فضای دانشگاهی اظهار کرد: از آن جایی که باید اصالت کار‌های تحقیقاتی و پایان نامه نویسی رعایت شوند بنابراین دانشگاه‌ها تمهیداتی را برای جلوگیری از جریان تقلب‌های علمی در فضای دانشگاهی اندیشیده اند.

او افزود: مهم‌ترین محور جریان تقلب‌های علمی وابسته به گروه، دانشکده و هیئت داوران دانشگاه مربوطه است تا با ریزبینی و نکته سنجی و نظارت مستمر بر آن‌ها اطمینان از اصالت حرفه‌ای بودن در کار بدون ذره‌ای تقلب حاصل شود.

واحدی تصریح کرد: دانشجویان باید فعالیت‌های خود را به صورت مستمر با استادان راهنمای شان بررسی کنند تا در صورت بروز هرگونه تخلفی استادان آن‌ها از ماجرای اتفاق افتاده باخبر شوند و بتوانند جلوی این معضل را در فضای علمی دانشگاه‌ها به خصوص جامعه بگیرند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در صورت بروز هرگونه تقلب علمی دانشجویان باید مسئولیت انجام خطای خود را برعهده بگیرند تا دانشگاه از نمره آن‌ها کم کند و در مراجع ذی صلاح قانونی طرح دعوی برای آن‌ها فراهم شود.

واحدی درباره مهم‌ترین عامل ایجاد بروز تقلب‌های علمی در فضای دانشگاهی گفت: تعداد دانشجویان زیاد بدون رعایت استاندارد‌های لازم باعث بروز تقلب‌های علمی در فضای دانشگاهی می‌شود و در دانشگاه‌های دولتی بزرگ کمتر چنین معضلی اتفاق می‌افتد.

او با بیان اینکه نبود نظارت کافی از سوی استادان راهنما و تعداد زیاد دانشجویان باعث بروز تقلب‌های علمی می‌شود، تاکید کرد: نهاد‌های نظارتی دانشگاه‌ها در صورت حساس نبودن روی موضوع تقلب‌های علمی هم می‌توانند باعث بروز چنین فاجعه‌ای شوندکه در اینصورت دانشجویان می‌توانند تحت هر شرایطی تقلب کنند بنابراین باید جلوی این معضل را گرفت و برای رفع آن چاره‌ای اندیشید.

بیشتر بخوانید

ردپایی از تقلب علمی در دانشگاه‌های برتر دیده نمی‌شود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل