آمار داوطلبان انتخابات شورای شهر در خراسان شمالی به 55 نفر رسید


آمار داوطلبان انتخابات شورای شهر در خراسان شمالی به 55 نفر رسید

بجنورد-ایرنا- دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای استان خراسان شمالی گفت : تاکنون ( دو روز گذشته ) 55 داوطلب برای انتخابات شورای اسلامی شهرهای این استان ثبت نام کردند.

هادی رجایی نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : براساس آمار ، فرمانداری ها پس از بررسی مدارک ۴۰ داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهرهای این استان را مورد تایید قرار دادند و بررسی مدارک سایر داوطلبان نیز در دست بررسی است.
وی اضافه کرد : از بین داوطلبان ثبت نامی برای این انتخابات که مدارک آنها از سوی فرمانداری ها مورد تایید قرار گرفته، ۳۷ نفر مرد و سه نفر زن هستند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی اظهارداشت : بیشترین آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر مربوط به بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با ۱۴ داوطلب است.
رجانی نیا گفت که از مجموع داوطلبان ثبت نامی برای شورای اسلامی شهر های استان خراسان شمالی ۱۰ نفر حداقل یک دوره سابقه نمایندگی مردم در شورای اسلامی شهر را دارند.
به گفته وی از افرادی که تاکنون ثبت نام کردند ۱۲ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و یا معادل، ۲۳ نفر لیسانس، سه نفر فوق دیپلم و دو نفر دیپلم دارند.
دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ خراسان شمالی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا از داوطلبان خواست تا از مراجعه حضوری برای ثبت نام به فرمانداری ها خودداری کنند و با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا روش های دیگر پیش بینی از سوی وزارت کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در بیش از دو هزار روستای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟