ورزش نوپای گلف را با برنامه‌ریزی در یزد پیش می‌بریم


ورزش نوپای گلف را با برنامه‌ریزی در یزد پیش می‌بریم

رئیس هیات ورزشی گلف استان یزد با بیان این که این رشته ورزشی تنها یک سال از عمر خود را در یزد، آن هم در شرایط کرونایی می‌گذراند، اظهار کرد: این ورزش نوپا را با برنامه‌ریزی پیش می‌بریم.

«علیرضا پورسلمان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: به دنبال این هستیم که ورزش‌های نو در استان مانند گلف را به هر اندازه با فرهنگ خود آمیخته و آن را به نوعی ایرانیزه کنیم.

وی افزود: باید توجه داشت که کمتر از یک سال از راه اندازی ورزش گلف در یزد می‌گذرد و در ابتدای راه نیز با شیوع ویروس کرونا مواجه شده است.

پورسلمان با بیان این که ورزش گلف را می‌توان در میادین خاکی، زمین‌های چمن و هر گونه زمین مسطحی انجام داد، عنوان کرد: از زمان آغاز فعالیت این رشته ورزشی در یزد توانسته‌ایم تعداد اندکی از علاقه‌مندان را به این ورزش ترغیب کرده و آموزش دهیم.

وی همچنین از برگزاری دو دوره مربیگری درجه سه گلف در استان خبر داد و افزود: تاکنون ۲۰ مربی گلف در استان آموزش دیده‌اند و هر کدام از آنها قابلیت جذب چندین مخاطب را در زیر مجموعه‌ی خود دارند.

این مسئول به برنامه ریزی هیات برای نهادینه کردن رشته‌های زیرمجموعه گلف به ویژه مینی گلف در یزد اشاره کرد و گفت: ورزش‌های نوپا باید با برنامه‌ریزی به جلو رانده شوند و از آن جایی که هر ورزشی با هر پیشینه و ریشه فرهنگی یک فعالیت پسندیده محسوب می‌شود، باید به ترویج آن اهمیت داد.

وی با بیان این که ورزش گلف در ایران ورزشی شناخته شده نیست، گفت: متاسفانه آشنایی کم مردم با این ورزش باعث شده که اهمیت کمتری به این ورزش داده شود به گونه‌ای که تنها زمین استاندارد در کل کشور را مسجدسلیمان در اختیار دارد و دیگر نقاط کشور از این نعمت برخوردار نیستند.

رییس هیات گلف استان در پایان نیز با تاکید بر این که گلف یک ورزش بسیار کم هزینه است، اظهار کرد: تمام افراد در هر گروه سنی و اجتماعی می‌توانند به این ورزش بپردازند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قدیمی‌ترین طرح سفال میبد