جزییات برگزاری مسابقات دانش‌آموزی در سال 99 و 1400


جزییات برگزاری مسابقات دانش‌آموزی در سال 99 و 1400

رییس فدراسیون دانش‌آموزی جزییات برگزاری مسابقات مجازی دانش آموزی در سال 99 و 1400 را تشریح کرد و گفت: به صورت کلی این مسابقات در 14 رشته و در بخش دختران و پسران برگزار می شود.

حسین بابویی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با برگزاری مسابقات دانش آموزی در سال جاری که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای اولین بار به صورت مجاری برگزار شده است، اظهار کرد: در سال جاری مسابقات دانش آموزی بر اساس مدل مهارت پایه و ایستگاه محور، به صورت مجازی و در ۱۰ رشته ورزشی مدنظر قرار گرفته که دو رشته آن تا کنون مسابقات خود را برگزار کرده اند و در تابستان سال آینده هشت رشته دیگر مسابقات خود را برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: دستورالعمل برگزاری مسابقات در هر رشته ورزشی به صورت مجزا تدوین شده است که شامل رشته های فوتسال، فوتبال، والیبال، هندبال، کاراته، بسکتبال، ووشو، تکواندو، شطرنج و طناب زنی می شود و به طور مثال در رشته فوتسال ۵ نفر اعضای یک تیم بخش های تعریف شده ای نظیر شوت به دروازه، هدف زنی، حمل توپ و مواردی از این دست را با حضور ناظر انجام داده و فیلم تهیه شده را برای هیات داوران ارسال می کنند و به هر تیمی که زمان و خطای کمتری داشته امتیاز بیشتری تعلق می گیرد. این الگوی امتیاز دهی و روش برگزاری برای سایر رشته های ورزشی نیز تعریف شده است.

رییس فدراسیون دانش آموزی با اشاره به اینکه مسابقات مربوطه تا کنون در دو رشته فوتسال و طناب زنی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: مسابقات سایر رشته ها در تابستان سال آینده برگزار می شود و هر استان می تواند از سه تیم بهره برده و در این مسابقات شرکت کند.

بابویی با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری مسابقات در رشته های ژیمناستیک، دوچرخه سواری، بدمینتون و تنیس روی میز در حال تدوین است، گفت: به طور کلی ۱۴ رشته ورزشی شاهد برگزاری مسابقات مجازی در بخش ورزش دانش آموزی خواهند بود تا اینگونه فعالیت بدنی دانش آموزان در دوران کرونا با وقفه روبرو نشود.

وی ادامه داد: مسابقات دانش آموزی در بخش دختران و پسران متوسطه یک و متوسطه دو برگزار می شود و در سطح کشوری حدود ۲۰۰۰ دانش آموز و در سطح استان ها و شهرستان ها ۱۰ ها هزار دانش آموز درگیر خواهند بود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر